wtorek, 8 lipca 2014

Pierogi pieczone z kaszą gryczaną i mietą

Powiem Wam na wstępie że bardzo ciekawy smak mają te pierogi, bardzo bogaty i aromatyczny.
Na pewno nie przeciętny i godny wypróbowania.
Zaciekawił mnie ten przepis i dlatego musiałam go wypróbować i nie żałuję i Wam polecam.
 
                    Składniki:
              Ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • ciepła woda do zarobienia ciasta
  • 2 łyżki masła
  • jajko
  • sól  
  • pieprz
           Farsz: 
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy gryczanej - miałam paloną
  • 200 g twarogu wiejskiego grubo mielonego
  • 1 jabłko
  • kilka listków świeżej mięty
  • 2 łyżki smalcu gęsiego
  • pieprz młotkowany
             Sos:
  • 1 szklanka jogurtu
  • skórka z jednej cytryny
  • listki świeżej mięty
  • sól
  • łyżeczka czerwonego pieprzu 

Mąkę wsypałam do miski, dodałam miękkie masło i dolewając wodę wyrobiłam ciasto.
Na koniec wyrabiania dodałam jajo i dalej wyrabiałam na gładkie i elastyczne ciasto.
Ugotowaną kaszę gryczaną przesmażyłam na gęsim smalcu i doprawiłam solą i pieprzem.
Do kaszy dodałam starte na tarce jabłko wraz ze skórką oraz posiekaną miętę.
Na koniec dodałam twaróg, sól oraz pieprz młotkowany.
Wymieszałam dokładnie.
Rozwałkowałam ciasto dość cienko i lepiłam pierogi czyli wycinałam kółka, nakładałam farsz i zlepiałam brzegi pierogów.
Pierogi układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam 30 minut w temperaturze 180 C aż nabrały złocistego koloru.
Do miseczki wlałam jogurt, dodałam posiekaną skórkę z wyszorowanej cytryny, posiekaną miętę,sól i łyżeczkę czerwonego pieprzu lekko rozgniecionego końcem noża.
Pierogi podałam z sosem jogurtowym i szklanką soku marchwiowego.
Smacznego.
Przepis Tomasz Jakubiak.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger