niedziela, 13 lipca 2014

Rösti z kurkami confit

Jakże pyszną potrawę przygotowałam inspirując się przepisem Adama Chrząstowskiego.
Kurki confit czyli kurki wcześniej zamarynowane i gotowane w głębokim tłuszczu, pycha.
Confit czyli francuski sposób konserwacji mięsa wcześniej zamarynowanego i gotowanego w głębokim tłuszczu.
Nigdy tak nie przygotowywałam grzybów a szkoda bo są niesamowicie aromatyczne i chrupiące, polecam.
Rösti dla odmiany to narodowy placek szwajcarski, przygotowany z podgotowanych ziemniaków.
Tak więc połączyły się dwie kuchnie francuska i szwajcarska a w rezultacie powstało przepyszne danie.
Zapraszam serdecznie.

                
                   Składniki : 1 duży placek
  • 400 g ziemniaków
  • 1 cebula drobno posiekana
  • 400 g kurek oczyszczonych
  • 50 g suszonych pomidorów w oliwie
  • 100 g pomidorów
  • 6 listków świeżej bazylii
  • sól 
  • pieprz 
  • gałka muszkatołowa
  • 500 ml oleju słonecznikowego
  • 500 ml oliwa z oliwek extra virgin
Kurki oprószyłam pieprzem i odstawiłam do zamarynowania.
Po 5 minutach włożyłam do gorącego tłuszczu - mieszanina oliwy z olejem słonecznikowym i gotowałam grzyby 20 minut.
W czasie jak kurki się gotowały ugotowałam ziemniaki w mundurkach tak aby były lekko twarde i starłam je na tarce o grubych oczkach.
Dodałam do ziemniaków po lekkim przestygnięciu posiekaną cebulę, sól, pieprz, gałkę muszkatołową, wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej i wyłożyłam ziemniaki tworząc z nich placek.
Smażyłam aż placek zrumienił się od spodu i wtedy przewróciłam go na drugą stronę używając talerza.
Zrumieniłam placek na drugiej stronie.
Ugotowane kurki odsączyłam z nadmiaru oleju na ręczniku papierowym.
Pokroiłam w kostkę pomidora świeżego oraz posiekałam suszone pomidory z oliwy, posiekałam bazylię, doprawiłam solą i pieprzem i dodałam na koniec osączone kurki.
Wszystko wymieszałam i ułożyłam na placku rösti.
Smacznego.
Przepis Adam Chrząstowski.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger