piątek, 11 lipca 2014

Szpinak, soja, mozzarella z chrupiącymi płatkami kukurydzianymi na talerzu z ziemniaków

No to trochę mnie poniosło przy tym daniu a rezultat przeszedł moje najśmielsze oczekiwania.
Talerz z ziemniaków z chrupiącym brzegiem a środek aromatyczny a smaki po przegryzieniu dopełniły całości.
Na wierzchu chrupały płatki kukurydziane podpieczone na suchej patelni.
Zapraszam serdecznie, danie pyszne i warte wypróbowania.

               Składniki:
       Talerz z ziemniaków:
  • 1 kg ziemniaków
  • 1 marchewka
  • 2 listki laurowe
  • 1 łyżeczka suszonego lubczyku
  • sól
        Dodatkowo:
  • 1 surowy starty ziemniak
  • 2 łyżki śmietanki 30 %
  • 1 jajo
  • 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
        Farsz:
  • 220 g ugotowanej soi
  • 125 g - kulka mozzarelli
  • 200 g posiekanego szpinaku
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 1/2 łyżeczki mieszanki ognistej Kamis
  • 2-3 łyżki płatków kukurydzianych

 Ziemniaki i marchew obrałam i ugotowałam w lekko osolonej z dodatkiem liścia laurowego i lubczyku wodzie do miękkości.
Potem warzywa przepuściłam przez praskę i pozostawiłam do przestygnięcia.
Do lekko przestudzonych ziemniaków dodałam śmietankę, skrobię, jajo oraz przyprawy i dodatkowo starłam jeszcze jednego ziemniaka surowego.
Wymieszałam wszystko dokładnie i wyłożyłam tą masą naczynie do zapiekania tworząc brzeg jak u tarty.
Włożyłam naczynie do nagrzanego do 180 C piekarnika i zapiekałam 15 minut.
Wyjęłam naczynie z piekarnika i wyłożyłam na ziemniaki farsz.
Szpinak sparzyłam we wrzącej wodzie, odcisnęłam i posiekałam.
Na ziemniakach położyłam posiekany szpinak, rozłożyłam ziarna soi i starłam na to mozzarellę.
Posypałam wszystko suszoną bazylią i mieszanką ognistą z młynka i ponownie wstawiłam do piekarnika na 30 minut aż pięknie się zrumieniło.
Na suchej patelni zrumieniłam płatki kukurydziane i po wyjęciu z piekarnika posypałam zapiekankę.

Smacznego.
Przepis własny.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger