środa, 23 lipca 2014

Zielone naleśniki jaglano-rukolowe

Bardzo zdrowe i bardzo syte naleśniki.
Można je zajadać same lub tak jak ja z kapustą gotowaną a równie dobrze z sałatą czy sosem jogurtowym. 
Są naprawdę ciekawe w smaku dzięki lekko orzechowej rukoli i delikatne dzięki kaszy jaglanej.
Polecam serdecznie.

               Składniki: ok. 10-12 naleśników średnicy ok. 15 cm
  • 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
  • garść posiekanej rukoli
  • 1 jajo
  • 4-6 łyżek mąki kukurydzianej
  • ok. szklanki mleka
  • 1 łyżka oliwy
  • sól
  • gałka muszkatołowa

Kaszę jeszcze suchą wsypałam na sito i przelałam wrzącą wodą aby straciła goryczkę.
Potem kaszę zalałam 1,5 częściami wody i gotowałam do miękkości.
Do miski wsypałam ugotowaną i ostudzoną kaszę, posiekaną rukolę, mleko,oliwę, mąkę oraz jajo i zmiksowałam blenderem na gładką masę, doprawiłam solą i gałką muszkatołową. 
Masa ma mieć konsystencję trochę gęściejszą niż zwykłe ciasto na naleśniki, jeśli jest inaczej należy dodać mąki lub mleka.
Odstawiłam ciasto na 30 minut aby odpoczęło.
Po tym czasie smażyłam naleśniki grubości jak widać na zdjęciach ok. 15 cm średnicy.
Naleśniki smażyłam z obu stron tak aby były zwarte ale nie za bardzo złote bo psuje to piękny zielony kolor naleśników.

Smacznego.
Pomysł tutaj [klik] 

2 komentarze

  1. wyglądają apetycznie :) z rukolą jeszcze nie jadłam, ciekawy pomysł :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupuję przepis, świetny pomysł. Bardzo lubię i rukolę i kaszę jaglaną.
    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger