poniedziałek, 22 września 2014

Orzeszki z ciecierzycy

Przepis na pyszne orzeszki, pyszne i zdrowe.
Wszak przydałyby się bardziej wczorajszego wieczoru jak polska reprezentacja grała o Puchar mistrzowski w siatkówce mężczyzn bo z nerw więcej chrupania ale i w każdy inny wieczór pochrupać będzie milo.
Ważne! Jesteśmy Mistrzami Świata w siatkówce mężczyzn, gratulacje dla chłopaków.
A teraz orzeszki, zapraszam serdecznie.
                    Składniki:
  • suche ziarna ciecierzycy
  • woda
  • cytryna 
  • liść laurowy
  • sól
                  Do prażenia:
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • sól morska
  • 1 łyżka suszonego oregano
Ciecierzycę namoczyłam na noc a rano ugotowałam z plastrami cytryny, liściem laurowym i solą na pół twardo.

Odcedziłam i osuszyłam podgotowane ziarna.
Następnie wsypałam je do miseczki ok. 200 g ugotowanej, posypałam solą morską, polałam olejem i posypałam oregano, wymieszałam.
Przyprawioną ciecierzycę wysypałam na papier do pieczenia i piekłam w 180 C przez 45 minut.
Orzeszki są dość chrupiące - informacja dla osób mających słabe zęby - uważajcie.
Smacznego.
Pomysł zaczerpnięty od Berniki.

3 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger