niedziela, 14 września 2014

Trifle czyli angielski deser z truskawkami i gruszką nashi

Zwlekałam ze zrobieniem tego deseru długo bo .....dużo wymówek a teraz gdy już go zrobiłam polecam każdemu.
Zachęcam także do aktywności fizycznej po jego zjedzeniu bo jest on bombą kaloryczną ha ha ale jakże pyszną.
Musicie spróbować koniecznie bo naprawdę jest tego wart.
Trifle jest tradycyjnym deserem Anglików.
Angielski deser z truskawkami i gruszką nashi.


Składniki: ( 20 porcji )
Krem custard czyt. kastard

  • 250 g śmietany kremówki
  • 2 żółtka
  • 1 małe jajo
  • 12,5 g cukru
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
Spód:
Wierzch:
  • 500 ml śmietany kremówki
  • 1 łyżka wody różanej
  • 50 g orzechów pistacjowych
  • 1 łyżka płatków róży - miałam suszone
  • czipsy truskawkowe [ klik ]

Przygotowanie:
  • Robimy krem custard.
  • Żółtka ubiłam z jajem i cukrem na puszystą masę.
  • Śmietankę podgrzałam ale nie zagotowałam i gorącą cienkim strumieniem wlewałam ciągle miksując do ubitych żółtek.
  • Potem zmiksowaną masę wlałam ponownie do garnka i podgrzewałam ciągle mieszając aż krem zgęstniał.
  • Zdjęłam z ognia i mieszałam aż krem lekko przestygł, potem przykryłam folią spożywczą dociskając folię do powierzchni kremu.
  • Do zrobienia deseru należy wykorzystać dużą miskę szklaną aby warstwy były dobrze widoczne.
  • Na dno naczynia rozłożyłam warstwami biszkopty i galaretkę z róży lekko dociskając.
  • Potem zalałam warstwę biszkoptów nalewką z wiśni i poczekałam aż wchłoną cały alkohol.
  • Truskawki pokroiłam w plasterki, gruszkę nashi wraz ze skórką pokroiłam w kostkę i wymieszałam ze skórką startą z 1 pomarańczy i cukrem.
  • Na pijane biszkopty wyłożyłam owoce.
  • Z kremu zdjęłam folię i wyłożyłam go na owoce.
  • Krem jest dość rzadki jeszcze ale zgęstnieje.
  • Miskę z trifle nakryłam folią spożywczą dociskając do kremu i wstawiłam na 4-5 godzin do lodówki.
  • Krem należy wyjąć na godzinę przed podaniem i wtedy:
  • Śmietanę ubiłam na krem ale nie całkiem sztywno i wymieszałam z wodą różaną.
  • Z deseru zdjęłam folię i wyłożyłam delikatnie śmietanę.
  • Posypałam na koniec czipsami z truskawek, posiekanymi pistacjami i posypałam płatkami róży.
  • Zapewniam Was że wszystkie smaki i aromaty doskonale współgrają ze sobą.
  • Deser można przygotować nawet 2 dni wcześniej do wysokości kremu a tylko śmietankę wyłożyć przed samym podaniem.
Będzie pysznie zapewniam wszystkich.
Smacznego.
Przepis Nigella Lawson [ klik ]

3 komentarze

  1. Wygląda smakowicie, urzekły mnie płatki róży, dają niesamowity posmak

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, mniam, już od dawna miałam ochotę zrobić ten pyszny deser, wygląda super:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, takie kolorowe aż zachęca do jedzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger