poniedziałek, 20 października 2014

Ciasto jogurtowe z żółtą śliwką i płatkami owsianymi

Zdrowe ciasto z owocami dziś mam dla Was.
Możecie wykorzystać swoje ulubione owoce i fajnie by było użyć jogurtu z tymi samymi owocami w kawałkach.
Do osłodzenia ja użyłam cukru trzcinowego ale tutaj pełna dowolność czyli może być cukier biały, stewia czy ksylitol.
Jednak mąka niech pozostanie ta sama, ciasto wyjdzie wilgotne i puszyste.
Zapraszam do pieczenia. 


                    Składniki: ( tortownica kwadratowa 26 x 26 cm )
  • 300 g mąki orkiszowej
  • 150 g płatków owsianych
  • 150 ml oleju rzepakowego
  • 150 g cukru trzcinowego
  • 500 ml jogurtu śliwkowego z kawałkami owoców
  • 3 jaja
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ok. 300 g żółtych śliwek

Śliwki przekroiłam na połówki i wyjęłam pestki.
Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia i przesiałam przez sito.
Do przesianej mąki dodałam cukier trzcinowy, płatki owsiane i wymieszałam.
Jaja roztrzepałam, połączyłam z jogurtem i olejem.
Wlałam mieszankę do miski z mąką i dokładnie wymieszałam.
Tortownicę wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą i wlałam do niej ciasto.
Śliwki powtykałam w ciasto lekko dociskając.
Piekłam ciasto w  180 C przez 60 -70 minut na koniec sprawdzając patyczkiem czy jest gotowe.
Patyczek ma być suchy.
Po wystudzeniu zdjęłam obręcz tortownicy i wyjęłam ciasto, można posypać cukrem pudrem.

Smacznego.
Przepis zaczerpnięty z Deserek TV [ klik ]

7 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger