Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 31 października 2014

Zielony mały torcik z kremową masą z kaszy manny

Prosiliście o ten torcik, więc jak obiecałam to proszę bardzo, oto przepis.
Ja użyłam barwnika w proszku, Wy użyjcie jakiego chcecie, może to być sok z natki, szpinaku czy szczawiu.
Ja w swojej kuchni czasami używam barwników, wcale temu nie przeczę i nie widzę w tym nic złego.
Teraz zapraszam na pyszny torcik z kremową masą z kaszy manny.

                    Składniki: ( tortownica 20 cm )
           Biszkopt:
  • 3 jajka
  • 60 g mąki pszennej
  • 20 g mąki ziemniaczanej
  • 60 g cukru
  • zielony barwnik wedle uznania
             Masa kremowa:
  • 3 szklanki mleka
  • 1 szklanki cukru
  • 9 łyżek kaszy manny 
  • 200 g masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
Żółtka oddzieliłam od białek.
Białka ubiłam na sztywną pianę z cukrem, potem do sztywnej już dodawałam po 1 żółtku.
Obie mąki przesiałam i wsypałam je do masy jajecznej, wymieszałam łopatką, delikatnie aby masa nie opadła.
Dodałam barwnik w proszku, na czubku noża i wymieszałam do uzyskania odpowiedniego koloru.
Dno tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia.
Przelałam masę do tortownicy i piekłam biszkopt w 180 C przez 20-30 minut lub do suchego patyczka.
Jak biszkopt wystygł przekroiłam go na dwa blaty, okruszki zostają do dekoracji.
Mleko wlałam do rondelka, dodałam cukier ,wsypałam doń kaszę i mieszając doprowadziłam do wrzenia i gotowałam do momentu aż zgęstniała i zaczęła bulgotać, cały czas mieszając aby nie zrobiły się grudki.
Ugotowaną mannę wystudziłam.
Miękkie masło utarłam na puszystą masę po czym po łyżce dodawałam ugotowaną mannę.
Na koniec ucierania wlałam ekstrakt z wanilii i wlałam sok z cytryny.
Soku można dodać więcej jak lubicie kwaśniejszą masę.
Kremem przełożyłam blaty biszkoptu, posmarowałam również brzeg i górę tortu.
Na wierzch wysypałam zostawione wcześniej okruszki.
Tort wstawiłam na 2 godziny do lodówki.

 Smacznego.
Tutaj znajdziecie oryginał [ klik ]

8 komentarzy:

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks