Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 30 października 2014

Złocista zupa warzywna z soczewicą

Propozycja na dziś, pyszna zupa z soczewicą.
Dostarczy nam sporo białka i mikroelementów.
Polecam na jesienne chłody.

                      Składniki:
  • 100 g soczewicy zielonej 
  • 100 g soczewicy czerwonej
  • 450 ml wody
  • 400 ml przecieru pomidorowego [ klik ]
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 cebula drobno posiekana
  • 1 posiekany ząbek czosnku
  • 1 marchew pokrojona w półplasterki
  • 1/4 główki kapusty włoskiej drobno posiekanej
  • 1/2 łyżeczki suszonego tymianku
  • 2 liście laurowe
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • sól
  • pieprz
  • natka pietruszki drobno posiekana
W garnku rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej wcześniej posiekane czosnek i cebulę a także pokrojoną w cieniutkie półplasterki marchewkę.
Smażyłam jakieś 3-4 minuty a potem dodałam drobno posiekaną kapustę włoską i jeszcze kilka minut smażyłam.
Teraz dodałam przecier pomidorowy, tymianek i listek laurowy, bulion i zagotowałam, pod przykryciem gotowałam 20 minut.
W czasie jak zupa się gotowała zagotowałam w garnku wodę z listkiem laurowym i włożyłam do niej soczewicę, gotowałam do miękkości.
Potem soczewicę odcedziłam.
Jak warzywa były miękkie utłukłam je przy pomocy tłuczka do ziemniaków, nie całkiem na papkę ale aby były wyczuwalne grudki warzyw.
Dodałam wówczas odcedzoną soczewicę i posiekaną natkę.
Zagotowałam i doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
 Smacznego.
Inspiracja z książki "Zupy" Carole Clements

6 komentarzy:

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks