Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 26 listopada 2014

Chleb żytnio-orkiszowy z automatu

Bardzo dawno już nie podawałam przepisu na bochny chleba wprost z automatu a  jeśli pracujemy długo jest to znakomitym rozwiązaniem. Ustawiam automat i po powrocie do domu mam pyszny, ciepły i z chrupiąca skórką bochen ulubionego chleba.
Zapraszam serdecznie.

                   Składniki:
  • 320 ml wody letniej
  • 2,5 łyżki oleju
  • 1 i 3/4 łyżeczki soli
  • 2,5 łyżeczki cukru
  • 220 g mąki orkiszowej jasnej
  • 130 g mąki pszennej T 650
  • 200 g mąki żytniej razowej T 2000
  • 1 i 1/4 łyżeczki suchych drożdży

 Do misy wypiekacza wkładałam po kolei składniki tak jak wymienione są na górze.
Włączyłam program na wypiekanie chleba razowego - u mnie jest to program 3, mam wypiekacz  Moulinex.
Włączyłam bochen na 900 g i chrupiącą skórkę. 
Po około 3 godzinach chleb gotowy.
Studziłam go na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
Chleb dodaje do Akcji Wisły "Na zakwasie i na drożdżach" której gospodarzem w listopadzie jest Marcin z bloga Grahamka, weka i kajzerka.

2 komentarze:

  1. Hej, a nie można zrobić tego chlebka w piekarniku? Nie mam automatu chociaż myślałem o zakupie w LIDL.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie że można tylko musisz go pilnować czyli zarobisz ciasto, odstawisz do wyrośnięcia, potem przełożysz do formy i znowu wyrasta do wysokości foremki.
      Pieczesz w 200 C przez ok. godzinę.
      Koniecznie dokonaj zakupu automatu, te z Lidla były ok.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks