Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

wtorek, 11 listopada 2014

Tagliolini al peperoncino z boczkiem w sosie serowym

Takie proste danie a tak pyszne.
Polecam serdecznie i choć dziś była gęsina jak to na Świętego Marcina to przepis jeszcze nie opracowany.
Makaron, pasta jak go zwał tak zwał a dla nas zawsze będzie pysznym daniem.

                 Składniki:
  • 250 g makaronu tagliolini al peperoncino
  • 1 szalotka
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 100 g boczku wędzonego
  • 2 papryki czerwone długie szpiczaste
  • 100 g fety
  • 100 g pomarańczowego sera cheddar ze Szkocji
  • 1/2 pęczka szczypioru
  • 150 ml śmietanki 30 %
  • kilka listków bazylii
  • kilka gałązek tymianku
  • masło klarowane do smażenia

Makaron ugotowałam al'dente.
Szalotkę i czosnek obrałam i posiekałam.
Na patelni rozgrzałam masło i włożyłam na nie posiekaną szalotkę i czosnek, smażyłam aż zaczęły  pachnieć.
Potem dodałam pokrojoną w krążki paprykę dusiłam 5 minut.
Na patelni wylądował teraz boczek pokrojony w kostkę, wysmażyłam go na chrupko.
Teraz na patelnię wlałam śmietankę, dodałam zioła i włożyłam pokrojone w kostkę sery.
Podgrzewałam aż cheddar się roztopił.
Na koniec dodałam posiekany szczypior i doprawiłam solą i pieprzem do smaku.
Do sosu na patelnię włożyłam makaron, wymieszałam go dokładnie i odczekałam 5 minut aby makaron wchłonął sos.
Na talerzu posypałam posiekanym szczypiorem.
Smacznego.
Przepis własny.

11 komentarzy:

  1. Zachęcamy do dodania przepisu do konkursowej akcji Makarony Świata na zBLOGowani

    OdpowiedzUsuń
  2. Napisałem na Twoim profilu w Google+, że rano kupię składniki i zrobię tak dobrze wyglądające danie. I zrobiłem... Na prawdę szybko się je przygotowuje i do tego bardzo prosto. Nie ma jak zepsuć tej potrawy. Jest też bardzo smaczna :-))) Najadłem się okrutnie - należy nakładać na talerz z umiarem.
    Kupiłem świetny, włoski makaron, gotowany przez 5 minut smakuje jak domowy, reszta składników standard, co było akurat w sklepie. By nie być gołosłownym, proszę: https://plus.google.com/photos/105714446350950795187/albums/6079046267203881153?authkey=CI_H6P6y-JiLkgE (zdjęcia 2,3 i 4).
    Dorota, BARDZO dziękuje za ten super przepis. Wydrukowałam go i będę z niego korzystać jeszcze nie raz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, rogal od ucha do ucha.
      Wklejam do galerii czytelnicy pieka i gotują. Dziękuje Rafale.

      Usuń
  3. Zrobiłam się głodna, bo to danie zawiera wszystko co lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zabieraj sie do gotowania, nie pożałujesz.

      Usuń
  4. A w których sklepach można kupić pomarańczowy ser cheddar ze Szkocji ? Albo czym go można zastąpić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Lidlu, Kauflandzie albo w wyspecjalizowanych sklepach z serami. Możesz go zastapić zwykłym cheddarem.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks