piątek, 12 grudnia 2014

Filet z kurczaka zapiekany ze szpiankiem i serem

Na początku wyjaśnię że dań typowo świątecznych teraz nie będzie bo one są już zgromadzone w zakładkach na górze strony pod nazwą Wigilia i Boże Narodzenie.
Nic nowego prawdopodobnie nie zrobię - potrawy wigilijne się prawie nie zmieniają - a jeśli coś powstaje to na bieżąco uzupełniam, więc w zakładkach szukajcie potraw świątecznych.
Teraz zaproponuje Wam pyszne mięsko czyli filet z kurczaka zapiekany ze szpinakiem i serem.


              Składniki: ( 3 lub 6 porcji )
  • 3 pojedyncze filety z kurczaka
  • 150 g świeżego szpinaku
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 szalotka
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 2 łyżki przyprawy grillowej
  • ok. 1/2 szklanki startego parmezanu
  • olej rzepakowy do smażenia
Napisałam że jest to przepis na 3 lub 6 porcji bo wszystko zależy od brzuchów zjadających.
Jeśli podamy po 2 kawałki mięsa to będzie dla 3 osób a jeśli dla niejadków po 1 kawałku to i 6 osób się naje. 
Filety umyłam i osuszyłam a potem poprzekrawałam na pół z grubości.
Piersi posypałam przyprawą grillową i odstawiłam na 2 godziny aby się zamarynowały.
Szpinak umyłam, osuszyłam i pokroiłam, czosnek i szalotkę posiekałam.
Na patelni rozgrzałam masło i podsmażyłam na nim czosnek, szalotkę i szpinak.
Smażyłam do momentu aż cała woda ze szpinaku odparowała. 
Na drugiej patelni podgrzałam olej i smażyłam na nim filety z obu stron na złoty kolor.
Usmażone filety ułożyłam w naczyniu do zapiekania, nałożyłam na każdy porcję szpinaku i posypałam startym parmezanem.
Zapiekałam w 180 C z opcją góra/dół do momentu aż ser się roztopił.
Podałam z makaronem szpinakowym i sałatką z grillowanych warzyw [ klik ] 
Smacznego.
Przepis własny.
Postanowiłam sobie dziś że na koniec każdego postu pokażę Wam moje i Przemka zdjęcia z naszych podróży bardziej lub mniej kulinarne które nie ujrzały jeszcze światła dziennego.
Na ziemi i na niebie
Zdjęcia robione Nikon P510.

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger