czwartek, 11 grudnia 2014

Granat curd czyli krem z owoców granatu

Ponieważ granaty teraz są najsmaczniejsze i mają najwięcej soku polecam zrobić taki curd - krem teraz, tym bardziej przed świętami bo znakomicie nadaje sie jako krem do przekładania blatów ciasta, babeczek czy dekoracji muffinek. 
Jego słodko kwaskowaty smak i zapach róż powali niejednego łakomczucha, polecam.

                Składniki : ( ok. 250 ml )
  • 1 szklanka świeżo wyciśniętego soku z granatów - zużyłam 2 owoce
  • sok z cytryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 jajo
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki wody różanej
  • 100 g masła
Sok z granatów wycisnęłam wyciskarką do cytrusów.
Można też taką ręczną wyciskarką do cytryn, znakomicie się sprawdzi.
Sok wlałam do garnuszka z grubym dnem i gotowałam do momentu aż połowa soku odparowała.

Teraz dodałam cukier, wodę różaną oraz sok z cytryny, zamieszałam aż cukier się rozpuścił. 
Do garnuszka włożyłam teraz masło i poczekałam aż się rozpuściło.

W szklance roztrzepałam jajo i żółtka.
Garnek zdjęłam z ognia, wlałam roztrzepane jaja i intensywnie mieszając aby białko się nie ścięło ponownie doprowadziłam do wrzenia.
Gdyby jednak tak się zdarzyło że białko jaj się zetnie należy curd przecedzić przez sito.
Gotowałam jeszcze jakieś 15 minut od czasu do czasu mieszając aż masa zgęstniała.

Po ostudzeniu będzie jeszcze gęściejsza.
Smacznego.
Przepis od Moniki z Gotuje, bo lubi [ klik ]

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger