wtorek, 16 grudnia 2014

Kotleciki z papryką i chlebem

Kotlety, któż ich nie lubi i to w różnych wersjach.
Ja dziś proponuję pyszne , soczyste kotleciki z papryką i chlebem.
Zresztą co tu rozprawiać, zobaczcie sami, zapraszam.


                      Składniki : ( 10 średnich kotletów )
  • 500 g mięsa mielonego wołowo-wieprzowego
  • 2 kromki chleba razowego
  • 2 cebule dymki wraz ze szczypiorem
  • 1 papryka czerwona szpiczasta
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 jajo
  • 2 łyżki sosu sojowego jasnego
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • sól
  • pieprz
  • mieszanka ostra z chili do smaku
  • bułka tarta do panierowania
  • olej do smażenia

Kromki chleba pokroiłam w kostkę i namoczyłam w odrobinie wody aby chleb namiękł.
Paprykę pokroiłam w drobną kostkę a czosnek drobniutko posiekałam.
Dymkę wraz ze szczypiorem i szczypiorkiem posiekałam.
Do miski włożyłam zmielone mięso, najlepiej zmielić samemu ale mielone w sklepie z dobrego źródła też będzie ok.
Dodałam do mięsa paprykę, cebulę, czosnek, sól, pieprz, przyprawę ostrą, sos sojowy, jajo oraz rozmoczony chleb i wyrobiłam ręką na jednolitą masę.
Jeśli masa jest za rzadka można dodać bułki tartej.
Z masy formowałam owalne kotlety które obtaczałam w bułce tartej i  smażyłam na rozgrzanym oleju na złoty kolor ze wszystkich stron.

Smacznego. 
Pomysł własny.
Z cyklu "Podróże małe i duże"
Konwalia majowa

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger