Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

czwartek, 18 grudnia 2014

Pierniki nadziewane powidłami

Przyznam się Wam szczerze że tak pysznych pierników już dawno nie jadłam.
Mięciutkie zaraz po upieczeniu i potem też jeśli oczywiście dotrwają do potem.
Nie kłopotliwe w obróbce, ciasto plastyczne i miękkie.
Nie trzeba mocno zlepiać aby się nie rozpadły bo podczas pieczenia urosną i zlepia im się boczki.
No i najważniejsze są przepyszne, jeśli ktoś lubi katarzynki to są pierniki dla niego.
Do wyrobu potrzeba gęstych powideł, ja miałam takie średniej gęstości i trochę mi wypłynęły ale szkody to żadnej nie zrobiło bo zwyczajnie wytarłam je ręcznikiem papierowym a dopiero potem udekorowałam.
Podaję przepis oryginalny, ja zrobiłam z 1/4 porcji bo pierniczków wychodzi naprawdę dużo.

                  Składniki:
  • 1 litr maślanki
  • 800 g cukru
  • 250 g masła
  • 250 g margaryny
  • 250 g miodu
  • 1 łyżka smalcu
  • 3 torebki przyprawy do piernika
  • 2 łyżki sody oczyszczonej 
  • 1/3 szklanki ciepłego mleka
  • 2 kg mąki pszennej T 650
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżki kakao
  • 7 jaj
  • słoik gęstych powideł
  • czekolada biała do dekoracji
  • czekolada gorzka do dekoracji


Maślankę wlałam do dużego garnka bo podczas gotowania pieni się i w małym by wykipiała.
Do maślanki wsypałam cukier i zaczęłam podgrzewać do momentu zawrzenia.
Potem gotowałam jeszcze przez ok. 20-25 minut aż maślanka nabrała kremowej barwy.
Do gorącej włożyłam tłuszcze czyli masło, margarynę i smalec i mieszając rozpuściłam je, jeśli maślanka jest już za chłodna należy ją podgrzać tyle aby tłuszcze się rozpuściły.
Teraz zdjęłam garnek z ognia i dodałam miód, przyprawę do piernika oraz na końcu sodę rozpuszczoną w ciepłym mleku i wymieszałam.
Uwaga! bardzo się pieni ale tylko chwilę.
Na koniec dodałam już do przestudzonej masy roztrzepane jaja i wymieszałam.
W drugim naczyniu wymieszałam mąkę z proszkiem do pieczenia i kakaem.
Do miski z mąką dodałam zawartość garnka z płynnymi składnikami, wymieszałam.
Ciasto jest dość rzadkie.
Teraz miskę owinęłam folią spożywczą i wstawiłam ją do lodówki na 24 godziny.
Na drugi dzień wyjęłam ciasto z lodówki i wyłożyłam na posypany mąką blat.
Ciasto na początku jest twarde ale pod wpływem ciepła dłoni zaczyna mięknąć.
Należy je dość obficie podsypywać mąką aby się nie przyklejało do blatu czy rąk.
Ciasto rozwałkowywałam partiami na grubość 3 milimetrów.
Przygotowałam szklankę do wykrawania kółek oraz foremkę do pierników takiej wielkości aby zmieściła się w obrębie tych kółek.
Ja miałam szklankę o dużej średnicy i foremkę w kształcie serca.
Teraz z ciasta wykrawałam kółka, na jednym umieściłam porcję powideł, nakryłam kółko drugim krążkiem, lekko docisnęłam i umaczaną w mące foremką - sercem wykroiłam piernik.
 Pierniki umieściłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Blachę włożyłam do nagrzanego do 180 C piekarnika z opcją góra/dół i piekłam pierniki przez 15 minut.
Po upieczeniu wszystkich ciastek i wystudzeniu ich, rozpuściłam obie czekolady w kąpieli wodnej i dekorowałam pierniki.


Smacznego.
Przepis z Smakowe kubki [ klik ]
Z cyklu "Podróże małe i duże"
Skansen w Ogrodzie Botanicznym w Łodzi

2 komentarze:

  1. Po raz pierwszy spotykam się z pierniczkami na maślance. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ala wypróbuj a zauroczą Cie tak jak mnie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks