piątek, 26 grudnia 2014

Śledzie z powidłami i sosem śliwkowym

Przepis na te śledzie znalazłam u Reni i bardzo mi się spodobał.
Trochę inaczej je zrolowałam niż w oryginale, wyszły bardzo smakowite i polecam serdecznie , tym bardziej że przepis na śledzie ze śliwką kalifornijską [ klik ] cieszyły się niemałą oglądalnością wśród czytelników bloga.


                   Składniki:
  • 4-5 filetów śledziowych marynowanych
  • 1 cebula
                 Sos:
  • 4 łyżki kwaśnej śmietany 12%
  • 2 łyżki powideł śliwkowych + do dekoracji
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 łyżka octu jabłkowego
  • sól
  • pieprz

Moje śledzie marynowane były szerokie i dzięki temu z jednego płata zrobiłam 2 koreczki.
Jeśli macie płaty wąskie to jeden płat to jeden koreczek.
Płaty śledziowe osączyłam z zalewy.
Cebulę pokroiłam w piórka.
Do miski włożyłam śmietanę, powidła i doprawiłam do smaku oliwą, octem, solą i pieprzem.
Następnie  każdy płat posmarowałam cieniutko sosem, ułożyłam na nim piórka cebuli i zwinęłam każdy w rulon, spięłam wykałaczką.
Te szerokie poprzekrawałam na połówki.
W miseczce na dnie wylałam sos i poukładałam na nim koreczki śledziowe. 
Na wierzchu każdego śledzika zrobiłam kropkę z powideł.
Smacznego.
Przepis Renia z Gotowanie jest łatwe.
Z cyklu "Podróże małe i duże"
Domowa stołówka leśna

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger