środa, 28 stycznia 2015

Batatowe placki ziemniaczane z warzywami

Trochę poeksperymentowałam z tymi plackami i teraz mamy pyszne, mięciutkie placki a do nich smażone warzywa z kiełbasą paprykową.
Warto czasami aby coś nie wyszło podczas gotowania bo potem po udoskonaleniu wyjdzie super danie.
Ja lubię eksperymentować i przyznam się Wam szczerze że nigdy nie wyrzucam jedzenia nawet tego które nie wyjdzie bo użyję go do innej potrawy aby w rezultacie wyszło smacznie.
Tak już mam a jak jest u Was? zdarza się coś wyrzucić do kosza?
Teraz pyszne placki czekają.
Batatowe placki ziemniaczane z warzywami.


                    Składniki: ( 2 duże albo 4 mniejsze placki )
  • 4 średnie ziemniaki
  • 1/2 średniego batata - słodki ziemniak
  • 1/2 niedużej cukinii
  • 5-6 pełnych łyżek mąki pszennej T 650
  • sól
  • pieprz
  • 1 jajo
  • 2 gałązki oregano
                          Warzywa:
  • 1 kiełbaska paprykowa
  • 1 biała papryka
  • 2 słodkie małe czerwone papryczki
  • 1 cebula dymka wraz ze szczypiorem
  • kilka czarnych oliwek
  • sól
  • pieprz
  • musztarda Deweley ziołowa do smarowania placków
  • olej rzepakowy do smażenia

Najpierw zajęłam się warzywami z kiełbasą.
Kiełbaskę paprykową obrałam ze skórki i pokroiłam w skośne plasterki.
Dymkę wraz ze szczypiorem pokroiłam w plasterki, papryki natomiast po obraniu pokroiłam w paseczki.
Na suchej patelni wysmażyłam kiełbasę, potem dodałam cebulę i papryki i smażyłam jakieś 5 minut.
Dodałam na końcu oliwki czarne, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

Ziemniaki obrałam i starłam na tarce o dużych otworach, a batata po obraniu starłam na tarce o drobnych oczkach.
Cukinię wraz ze skórką starłam na tarce o dużych oczkach.
Wszystkie starte warzywa przełożyłam do miski, dodałam jajo, sól, pieprz, listki oregano oraz mąkę i wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej i smażyłam na nim placki - u mnie dwa duże - z obu stron  na złoty kolor.
Upieczone placki osączyłam na ręczniku kuchennym.
Każdy placek posmarowałam musztardą i nałożyłam na niego porcję warzyw z kiełbasą.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Skarby lasu

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger