sobota, 24 stycznia 2015

Grodzieński śledź w czerwonym winie

Jest to danie kuchni kresowej litewskiej.
Bardzo aromatyczny i pyszny śledzik, polecam jako przekąskę.
Robi się go szybko tylko trzeba poczekać aż się zmaceruje.
Zapraszam serdecznie.

    
             Składniki:
  • 5-6 płatów śledziowych
  • 2 cebule
  • 3/4 szklanki czerwonego wytrawnego wina
  • 3/4 szklanki czerwonego octu winnego
  • 2 plasterki świeżego imbiru
  • 2 goździki
  • 2 liście laurowe
  • 2 ziarna ziela angielskiego
  • 4 ziarna jałowca
  • 6 ziaren pieprzu czarnego
  • ok. 60 g cukru
Najpierw do garnka wlałam ocet i wino.
Ziarna utłukłam w moździerzu i wsypałam do garnka z winem.
Dodałam do garnka cukier i podgrzewając rozpuściłam go. 
Cebulę pokroiłam w plastry i wrzuciłam do gotującego roztworu razem z plastrami imbiru.
Gotowałam 5 minut.
Śledzia pokroiłam na mniejsze kawałki, nie moczyłam.
Jak marynata przestygła zalałam śledzie ułożone w słoiku roztworem wina wraz z cebulą i wstawiłam do lodówki na ok. 2 dni aby się przegryzły.
Po tym czasie aromatyczne i przepyszne gotowe są do spożycia.
Smacznego.
Przepis kuchni kresowej.
"Podróże małe i duże"
Sousse-Tunezja

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger