Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 25 stycznia 2015

Owocowy deser z chia

Na początek napisze co to takiego to chia.
Chia czyli nasiona szałwii hiszpańskiej ale nie są to zwykłe nasiona, one maja w sobie to "coś".
Te małe kuleczki już wśród antycznych plemion indiańskich były słynne ze względu na swoje wartości odżywcze.
Nasiona te są bowiem dużą skarbnicą witamin, minerałów i błonnika.
Są również bogate w antyoksydanty, oraz składniki opóźniające procesy starzenia.
Fajną cechą nasion chia jest ich łatwe pęcznienie w wodzie dzięki czemu można ich używać podczas odchudzania.
Wystarczy łyżeczkę nasion popić szklanką wody a te w żołądku spęcznieją, tworząc piankę-żel która dodatkowo utrudnia trawienie cukrów.
Takie nasiona można zakupić w sklepie Naturalnie Zdrowe [ klik ]
Chia to słowo z języka łacińskiego i oznacza "uzdrawiać".
Nasiona chia są zaliczane do najzdrowszej żywności na świecie.
Wystarczy suchych słów zabieramy się za pyszny deser. 



                      Składniki: ( 4 pucharki )
  • 240 g truskawek - miałam mrożone
  • 300 g jagód - miałam mrożone
  • 3/4 szklanki soku z czerwonych sycylijskich pomarańczy
  • 8 łyżek nasion chia


  • 6 łyżek cukru trzcinowego
                              Dodatkowo:
  • orzechy włoskie
  • płatki migdałowe
  • żurawina
  • 100 ml jogurtu naturalnego
  • 1 łyżka syropu klonowego

Owoce włożyłam do garnka, zasypałam cukrem trzcinowym i zagotowałam.
Gotowałam do momentu aż syrop powstały z owoców lekko odparował i stał się gęsty. 

Odstawiłam do przestygnięcia.
Wycisnęłam sok z pomarańczy i dodałam do przestudzonych owoców.
Teraz do masy owocowej wsypałam nasiona chia, wymieszałam i pozostawiłam do całkowitego wystygnięcia.
Wstawiłam deser do lodówki na noc.
Rano przełożyłam do pucharków.
Orzechy i płatki migdałowe uprażyłam na suchej patelni a jogurt wymieszałam z syropem klonowym.
Deser w pucharkach udekorowałam jogurtem i orzechami, migdałami oraz żurawiną.

Smacznego.
Pomysł własny.
http://www.naturalniezdrowe.com.pl/

7 komentarzy:

  1. Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie. :) Do wygrania jest zestaw dowolnie wybranych przypraw dobrej jakości! By wziąć udział w konkursie wystarczy przesłać przepis na danie mięsne (szczegóły w linku). Są trzy miejsca, trzy nagrody, jest o co walczyć!

    http://szefowa-kuchni.blogspot.com/2015/01/konkurs-wygraj-zestaw-wybranych-przez.html

    OdpowiedzUsuń
  2. chia uwielbiam, idealnie sprawdzają się we wszelkich deserach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nadają deserom niepowtarzalny smak.

      Usuń
  3. wow wygląda wyśmienicie, szkoda że nie ma lata bo bym już poszedł do zamrażalnika po lody a tak w zimę mało kiedy je kupuję, ale chyba dziś po pracy kupię :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks