Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

środa, 14 stycznia 2015

Tureckie placki - kabak mucveri

Zapraszam dziś na lekkie placuszki a właściwie placki po turecku.
Są bardzo smakowite i pachnące latem, miętą i koperkiem.
Zapraszam serdecznie, robi się je szybko i smakują wyśmienicie.
Podacie do nich ulubione lekkie sosy, czosnkowy, jogurtowy czy ziołowy i będzie obiad znakomity.
Wraz z sałatą i jogurtem podawane są te klasyczne placki tureckie.

  
                   Składniki: ( 2-3 porcje )
  • 3 cukinie
  • 1 cebula
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 3 jaja
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 225 g sera typu feta
  • 1 pęczek koperku
  • 1 pęczek mięty
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • sól
  • świeżo mielony czarny pieprz
  • olej do smażenia

Cukinię starłam na tarce o grubych oczkach, posoliłam i odstawiłam na 10 minut.
Po tym czasie cukinię dokładnie odcisnęłam.
Na patelni rozgrzałam oliwę, dodałam drobno posiekaną cebulę, zgnieciony z solą czosnek i odciśniętą cukinię.
Podsmażałam do zeszklenia.
Do dużej miski wsypałam mąkę, dodałam jaja i mieszałam, dodałam drobno pokruszony ser, posiekane zioła i paprykę.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i dokładnie wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej, nakładałam porcje masy, lekko ją ugniatając i smażyłam na złoty kolor z obu stron.
Placki są bardzo delikatne.
Placki osączyłam na ręczniku papierowym i podawałam z sosem jogurtowo-warzywnym.
Smacznego.
Przepis kuchni tureckiej.
"Podróże małe i duże"
Miszpelnik

1 komentarz:

  1. Będzie obiad i to jaki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks