środa, 14 stycznia 2015

Tureckie placki - kabak mucveri

Zapraszam dziś na lekkie placuszki a właściwie placki po turecku.
Są bardzo smakowite i pachnące latem, miętą i koperkiem.
Zapraszam serdecznie, robi się je szybko i smakują wyśmienicie.
Podacie do nich ulubione lekkie sosy, czosnkowy, jogurtowy czy ziołowy i będzie obiad znakomity.
Wraz z sałatą i jogurtem podawane są te klasyczne placki tureckie.
Kabak mucveri tureckie placki.

  
Składniki: ( 2-3 porcje )
  • 3 cukinie 
  • 1 cebula 
  • 4 ząbki czosnku 
  • 3 łyżki oliwy z oliwek 
  • 3 jaja 
  • 3 łyżki mąki pszennej 
  • 225 g sera typu feta 
  • 1 pęczek koperku 
  • 1 pęczek mięty 
  • 1 pęczek natki pietruszki 
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku 
  • sól 
  • świeżo mielony czarny pieprz 
  • olej do smażenia

Przygotowanie:
  • Cukinię starłam na tarce o grubych oczkach, posoliłam i odstawiłam na 10 minut.
  • Po tym czasie cukinię dokładnie odcisnęłam.
  • Na patelni rozgrzałam oliwę, dodałam drobno posiekaną cebulę, zgnieciony z solą czosnek i odciśniętą cukinię.
  • Podsmażałam do zeszklenia.
  • Do dużej miski wsypałam mąkę, dodałam jaja i mieszałam, dodałam drobno pokruszony ser, posiekane zioła i paprykę.
  • Doprawiłam do smaku solą i pieprzem i dokładnie wymieszałam.
  • Na patelni rozgrzałam olej, nakładałam porcje masy, lekko ją ugniatając i smażyłam na złoty kolor z obu stron.
  • Placki są bardzo delikatne.
  • Placki osączyłam na ręczniku papierowym i podawałam z sosem jogurtowo - warzywnym.
Smacznego.
Przepis kuchni tureckiej.
"Podróże małe i duże"
Miszpelnik

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger