wtorek, 3 lutego 2015

Czekoladowo - pomarańczowe trufle z fasoli

Tak tak dobrze odczytaliście, to są trufle z fasoli.
Ja do tej pory nie dowierzam że one takie pyszne a jedząc nie poznałabym że jest w nich fasola.
No i oczywiście najważniejsze jest to że łasuchom oczy się śmieją a całkiem zdrowe to słodycze.
Zapraszam serdecznie, spróbujcie koniecznie. 

  
                Składniki:
  • 100 g kuwertury gorzkiej albo czekolady gorzkiej 70-80% kakao
  • 1 szklanka fasoli Jaś
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 4 łyżki brązowego cukru pudru
  • 2 łyżki kakao
                 Do obtaczania:
  • cukier kokosowy
  • wiórki czekoladowe

Fasolę namoczyłam w zimnej wodzie na noc.
Rano odlałam wodę, zalałam czystą i ugotowałam bez soli.
Po ugotowaniu przestudziłam i przekręciłam dwa razy przez maszynkę do mielenia mięsa z sitem o małych otworach.
Kuwerturę rozpuściłam w kąpieli wodnej i dolałam ją do masy z fasoli.
Wymieszałam i dodałam jeszcze kakao, skórkę otartą z 1 pomarańczy oraz cukier.
Wszystko razem dobrze wymieszałam, najlepiej rękoma i lepiłam małe kulki.
Część kulek obtoczyłam w cukrze kokosowym a drugą część w płatkach czekoladowych gorzkich.
Kulki - trufle znikają szybko ale jeśli chcielibyście je przechowywać to należy je włożyć do pojemnika i przechowywać w lodówce bo mogą obsychać.

Smacznego.
Pomysł tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Pachnąca i miododajna facelia

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger