Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 15 lutego 2015

Sezamowa pasta tahini

Tahini jest modna i wygodna jak gdzieś ktoś napisał.
Tahini to aromatyczna pasta pochodząca z Bliskiego Wschodu.
Przyrządza się ją z ziaren sezamu podprażonego lub nie i zmielonych na gładką pastę.
Jest konieczna do przyrządzenia indyjskiego sosu hummusu.
Używa się ją do ciast, sosów wszelakich, jako masła do chleba no i do czego dusza zapragnie, pasuje do wszystkiego.
Dlaczego warto jeść sezam? bo ma minerały takie jak wapń, magnez, żelazo, fosfor, cynk, mangan i selen.
Posiada witaminy takie jak : A, E, B1, B2, PP.
A ja pokażę Wam jak szybko taką pastę tahini można zrobić w domu.

                     Składniki:
  • 1 szklanka ziaren jasnego sezamu
  • 2-3 łyżki oleju sezamowego
Do przygotowania tahini najlepiej użyć ziarna niełuskanego bo jest zdrowsze ale łuskany sezam też idealnie się nadaje.
Ziarna sezamu prażyłam na suchej patelni do momentu aż sezam zaczął pachnieć.
Przesypałam go wówczas do blendera i zmiksowałam na pastę, powoli dolewałam olej sezamowy aż powstała pasta odpowiedniej gęstości.
Pastę tahini w lodówce można przechowywać do 3 miesięcy.
Smacznego.
Przepis kuchni Bliskiego Wschodu.
"Podróże małe i duże"
Gąbka Morza Śródziemnego

6 komentarzy:

  1. Jeszcze jej nie robiłam ale widzę, że nie ma nic trudnego w jej zrobieniu a domowa jest 1000 % od kupnej. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie zrób i ciesz się tym cudnym smakiem.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks