Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 27 marca 2015

Chlebek szpinakowy z fetą

W ramach wydarzenia "Wypiekanie na śniadanie" [ klik ] tym razem Małgosia wybrała chlebek nadziewany szpinakiem i fetą.
Chlebek jest rewelacyjny, przynajmniej nam tak smakował.
Dla wielbicieli szpinaku to jest rewelacyjne danie na śniadanie czy na obiad, polecam gorąco.
Chlebek nadziewany szpinakiem i fetą na podstawie książki Women's Weekly  "The Baking Collection". 

   
                        Składniki: ( 1 chlebek na 4 osoby )
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 średnia cebula biała, posiekane drobno
  • 300 g szpinaku baby
  • 1 łyżka świeżych liści tymianku
  • 1 łyżka drobno posiekanego świeżego rozmarynu
  • 300 g przesianej mąki pszennej
  • 80 g  mąki pszennej razowej - graham
  • 120 g grubo tartego parmezanu
  • 250 ml maślanki
  • 1 jajko
  • 60 g sera feta pokruszonego
  • 2  łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3/4 łyżeczki soli do ciasta

Na patelni rozgrzałam oliwę i podsmażyłam na niej posiekaną cebulę. 
Gdy cebula zmiękła dodałam na patelnię umyty i osuszony szpianak i smażyłam aż zmiękł a potem cała woda odparowała.
Pozostawiałam do przestygnięcia a wtedy dodałam posiekane zioła, wymieszałam.
Do miski przesiałam mąkę pszenną i dodałam do niej graham, wymieszałam, dodałam proszek do pieczenia oraz połowę startego na grubych oczkach parmezanu.
Potem z mąki zrobiłam kopczyk, wbiłam jajo, dodałam sól i maślankę i wyrobiłam ciasto. 
Ciasto rozwałkowałam na prostokąt o wielkości ok. 20 cm x 30 cm i na wierzch placka wyłożyłam szpinak, rozprowadziłam go zostawiając 2 cm brzeg.

Na placku rozsypałam resztę parmezanu oraz pokruszyłam fetę.
Placek zlepiłam na brzegach tworząc zgrabny bochenek
a potem ponacinałam go w ośmiu miejscach aby para miała ujście.
Chleb umieściłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowałam maślanką po wierzchu.
Piekłam w 180 C z opcją grzania góra/dół ok. 40 minut aż wierzch się ładnie zrumienił. 
Jedliśmy po przestudzeniu.
Smacznego.
Przepis z książki Women's Weekly 
Razem ze mną wypiekali: Marzena, Jagoda, Nina, Bernadeta, Joanna, Ewelina, Kasia
"Podróże małe i duże"
Czerwone sycylijskie pomarańcze

16 komentarzy:

  1. Ja mam zamiar jutro na obiad zrobic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale zapachniało świeżym, pysznym chlebkiem. Wygląda bardzo apetycznie.
    Może taki upiekę bo uwielbiam fetę, szpinak...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie Lusiu wypróbuj, będzie smaczny obiad.

      Usuń
  3. Właśnie zjedliśmy na obiad, pycha:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chlebek prezentuje się smakowicie. Na pewno wypróbują przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, na pewno będzie smakował.

      Usuń
  5. Piękny chlebuś! Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały wypiek, Twój chlebek wygląda świetnie :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za wspólne wypiekanie - oj ten chlebek był pyszny ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie wyglada! Dziekuje za wspolne wypiekanie)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks