Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 2 marca 2015

Hiszpańska Paella z małżami

Paellę czyt. paeję - pokochałam będąc w Hiszpanii ubiegłego lata i teraz często gości na naszym stole z różnymi dodatkami.
Ta dzisiejsza jest z delikatnymi mulami jakimi są małże chirlas oraz z grillowanymi małżami - omułkami.
Chirlas czyli małże małe ok. 2-4 cm w kolorze kremowym ( małże ) i szarawym ( muszla ) przeważnie używane do potraw z ryżem na sypko lub do paelli.
Efekt znakomity, polecam gorąco.
Paellę robi sie szybko tylko ryż do przygotownia musi być taki sam jak do risotta i nie płuczemy go wcześniej a  podczas gotowania nie mieszamy.
Paella z małżami. 


                   Składniki: ( 3-4 porcje )
  • oliwa na dno patelni - paellery
  • 2 ząbki czosnku
  • 3 średnie pomidory
  • 200 g ryżu arborio
  • 500 g małży chirlas
  • 200 g grillowanych omułków
  • 500 ml bulionu z ośmiornicy lub rybnego
  • szczypta szafranu
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej 
  • sól
  • pęczek natki pietruszki
  • cytryna


Na dno specjalnej patelni do paelli nalałam oliwę tyle aby zakryła jej dno. 
Jeśli nie macie paellery można użyć zwykłej patelni ale dość dużej.
Do zimnej oliwy włożyłam posiekany czosnek i podgrzewałam aż czosnek zaczął pachnieć, wtedy wprost na patelnię na tarce o grubych oczkach starłam pomidory wraz ze skórą, dodałam sól.
Dusiłam przez 5 minut.
W tym samym czasie rozgrzałam rondel o grubym dnie i do gorącego włożyłam rozmrożone wcześniej na sicie małże chirlas.
Przykryłam pokrywą garnek i podgrzewałam dopóki muszle się pootwierały.
W garnku wytworzył się sos z małży i należy go zachować.
Na patelnię z pomidorami wsypałam słodką paprykę, wymieszałam i wsypałam ryż na całą patelnię równo.
Teraz zalałam wszystko bulionem z ośmiornicy, dodałam szafran delikatnie mieszając po wierzchu aby połączył się z płynem.
Na patelni równo bez mieszania ułożyłam pootwierane muszle chirlas oraz grillowane omułki.

Wlałam sos z małży.
Gotowałam na maleńkim ogniu bez przykrycia jakieś 15 minut aż ryż stał się aldente.
Potrawy nie mieszamy, ryż sam będzie wchłaniał płyn i stawał się miękki.
Gdy ryż był miękki zdjęłam paellerę z ognia, nakryłam lnianą ściereczką i pozostawiłam na 20 minut aby cały sos się wchłonął w ryż.
Podałam wprost z paellery, posypałam posiekaną natką i dodałam cząstki cytryny.


Smacznego.
Przepis własny z kuchni hiszpańskiej
"Podróże małe i duże"
Pierwiosnki - prymulki

4 komentarze:

  1. nigdy nie robiłam, chodzi za mną od dwóch tyg żeby wypróbować, a na zwykłej patelni też wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że wyjdzie, musi być tylko nie przywierająca.Smacznego.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks