sobota, 21 marca 2015

Letni deser z porzeczki czerwonej i mleka ukwaszonego

Tak bardzo ten deser skojarzył mi się z latem że tak też go nazwałam.
Porzeczki zawsze kojarzą mi się z latem nawet te mrożone.
Deser jest lekki i smakowity, polecam serdecznie.
Letni deser z porzeczki czerwonej i mleka ukwaszonego.


                    Składniki: ( 4 pucharki )
              I warstwa:
  • 500 g porzeczki czerwonej - miałam mrożone
  • 250 ml wody
  • galaretka bursztynowa
              II warstwa :
  • 430 ml mleka ukwaszonego
  • 200 ml wrzącej wody
  • 1 galaretka cytrynowa
             Dodatkowo:
  • kilka łyżeczek żurawiny
  • 10 sztuk orzechów brazylijskich
Porzeczki zalałam wodą i gotowałam 5 minut. 
Do wrzącego kompotu wsypałam galaretkę bursztynową i dokładnie wymieszałam.
Pozostawiłam do przestygnięcia.
Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 200 ml wrzącej wody i jak przestygła dodałam ją do mleka, wymieszałam.
Każdy deser ma 4 warstwy.
Na dno pucharków wlałam masę cytrynową z mlekiem i powrzucałam po kilka owoców żurawiny, wstawiłam do lodówki do stężenia.
Potem warstwa porzeczkowa, kilka posiekanych orzechów i ponownie do lodówki.
Jeszcze raz powtórzyłam obie warstwy a na wierzchu posypałam posiekanymi orzechami i udekorowałam owocami porzeczki.
Deser powinien chłodzić się w lodówce chociaż 2 godziny.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Panna jaszczurka

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger