wtorek, 3 marca 2015

Podpłomyki farmerskie

Znalazłam ten przepis w starych zeszytach i nie wiem skąd mama czy babcia go miały, ważne że podpłomyki robione w ten sposób są pyszne i delikatne.
Przypominają mi trochę gruzińskie chaczapuri.
Zapraszam gorąco na pyszne Podpłomyki farmerskie.


                  Składniki: ( 4 porcje )
  • 500 g półtłustego mielonego twarogu
  • 4 jaja
  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • szczypta sody
  • 500 g marchewki
  • 2 dymki
  • 1 filet z kurczaka upieczony lub gotowany
  • 200 g jogurtu naturalnego
  • 150 g serka homogenizowanego naturalnego
  • 1/2 pęczka szczypiorku
  • sól
  • biały pieprz
  • olej do smażenia

Marchewki obrałam i pokroiłam w zapałkę.
Zagotowałam osoloną wodę i na wrzącą włożyłam słupki marchewki, gotowałam 4 minuty.
Teraz osączyłam i ostudziłam.
Dymkę pokroiłam w plasterki i dołożyłam do marchewki.
Upieczony filet z kurczaka porwałam na kawałki, dołożyłam do marchewki i wymieszałam, dodałam soli i białego pieprzu do smaku.
Twaróg wymieszałam z jajami i dodałam tyle mąki  aby powstało gęste ale łatwe do rozsmarowania ciasto.
Dodałam sodę, sól i wymieszałam.
Na patelni rozgrzałam olej i nakładałam porcje ciasta na placek około 20 cm średnicy, lekko rozpłaszczając.

Smażyłam placki z obu stron na złoty kolor.
Po usmażeniu na każdy placek nakładałam porcję marchewki z kurczakiem i dymką.
Jogurt wymieszałam z serkiem homogenizowanym, z posiekanym  szczypiorkiem, solą i białym pieprzem.
Ziołowy sos podałam do podpłomyków.

Smacznego.
Przepis z domowego archiwum.
"Podróże małe i duże"
Sycylijskie czerwone pomarańcze

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger