niedziela, 15 marca 2015

Pulled pork czyli całkiem poszarpana wieprzowina

Pulled pork to metoda gotowania wieprzowiny długo i namiętnie. Zwłaszcza jak pachnie w całym domu to jest bardzo namiętnie aby nie otworzyć piekarnika i zjeść chociaż kawałek.
Mięso po tak długim pieczeniu jest delikatne, oddziela się na poszczególne włókna szarpane widelcem.
Myślę że mięso lepiej piec nocą a ja teraz piekąc pierwszy raz chciałam mieć niejako kontrolę nad pieczeniem.
Niepotrzebnie bo mięso piecze się samo, nie potrzeba go obracać, nie potrzeba podlewać.
Wystarczy tylko włożyć do garnka i piec, piec, piec.
Moje pulled pork podałam w bułach z sosem barbecue.
Było pyszne, polecam.
Pulled pork czyli całkiem poszarpana wieprzowina.


Składniki:
  • 1800 g karkówki wieprzowej 
Marynata:
  • 1 łyżeczka pieprzu kolorowego
  • 1 łyżeczka kuminu
  • 1 łyżeczka gorczycy białej
  • 3 łyżeczki soli morskiej z borowikami
  • 4 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżki sosu ostrygowego
  • 1 łyżka sosu sojowego jasnego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • kilka gałązek kocanki
  • 1 mała papryczka jalapenio


Przygotowanie:
  • Najpierw przygotowałam marynatę.
  • Czosnek włożyłam do blendera razem z papryczką jalapenio, gałązkami kocanki, cukrem, solą i zmiksowałam.
  • Na suchą patelnię wsypałam kumin, cynamon, gorczycę oraz pieprz kolorowy i podgrzewałam do momentu aż przyprawy uwolniły swój aromat.
  • Przełożyłam je do moździerza, utłukłam a potem dołożyłam do marynaty.
  • Dołożyłam także słodką paprykę i sos ostrygowy a także sos sojowy, wymieszałam.
  • Marynatą natarłam mięso ze wszystkich stron i włożyłam je do garnka, przykryłam i wstawiłam do lodówki na 24 godziny.
  • Po upływie doby nagrzałam piekarnik do 100 C z opcją grzania góra/dół i wstawiłam doń garnek.
  • Piekłam mięso przez 8 godzin z przykryciem i potem jeszcze bez przykrycia aby ładnie się podpiekło 2 godziny.
  • Nie obracałam, nie podlewałam, nie otwierałam garnka ani piekarnika, nie robiłam nic.

  • Po upieczeniu pozostawiłam mięso na 30 minut aby odpoczęło a potem porwałam je widelcem na włókna.
  • Jest takie delikatne i aromatyczne, pyszne.



  • Moje mięso pulled pork podałam z sosem BBQ [ klik ] oraz w bułkach owsianych z czarnuszką [ klik ]
  • Bułki rozkroiłam wzdłuż i posmarowałam sosem BBQ, po czym ułożyłam warstwę poszarpanego mięsa.
  • Na mięsie ułożyłam listki sałaty lodowej i przykryłam górną warstwą bułki również posmarowaną sosem.
  • Już dawno nie jadłam tak pysznego mięsa, polecam gorąco.
Smacznego.
Przepis kuchni amerykańskiej własny.
"Podróże małe i duże"
Wrotycz

2 komentarze

  1. Mój ulubiony dodatek kanpkowy. Narobiłaś mi apetytu, będę musiała zrobić!

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger