niedziela, 19 kwietnia 2015

Babka czekoladowa z serem

Znalazłam tę babę u "pieguska" [ klik ] i o dziwo jej baba nie przypadła do gustu natomiast ja jestem nią zachwycona.
My uwielbiamy serniki wszelakie więc dodatek sera w ulubionym murzynku to jest to co lubimy naj.
Zapraszam gorąco do wypróbowania.
Babka czekoladowa z serem.

Składniki:  forma do baby bez komina 22 cm średnicy 
Ciasto:

  • 2 szklanki mąki tortowej
  • 3 duże jaja
  • 1 i 1/2 łyżki cukru pudru
  • 1/2 szklanki kakao w proszku
  • 125 g miękkiego masła
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
Masa serowa:
  • 250 g sera twarogowego półtłustego
  • 1/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 2 łyżki miękkiego masła
  • 1 jajo
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • ziarenka z 1 laski wanilii 
Polewa:
  • 100 g kuwertury gorzkiej
  • 2 łyżki mleka
  • solone migdały do dekoracji

Przygotowanie baby:
  • Najpierw zrobiłam ciasto czekoladowe.
  • Wszystkie suche składniki wymieszałam razem i dodałam miękkie masło, jaja i wodę i zmiksowałam do połączenia składników.
  • Teraz ciasto serowe.
  • Twaróg zmieliłam dwukrotnie, połączyłam z resztą składników na jednolitą masę.
  • Formę do baby wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą i przelałam do niej połowę ciasta czekoladowego, łyżką włożyłam masę serową pośrodku, nie dotykając krawędzi.
  • Teraz wlałam resztę ciasta czekoladowego.
  • Piekłam babę w piekarniku nagrzanym do 175 C z opcją grzania góra/dół przez 50-60 minut.
  • Kuwerturę rozpuściłam w rondelku, połączyłam z mlekiem.
  • Udekorowałam polewą przestudzoną babę, ułożyłam solone migdały.
Smacznego.
Przepis od "piegusek"
"Podróże małe i duże"
Fiołek

6 komentarze

  1. ale świetny pomysł, pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Twoja baba prezentuje się znakomicie. Przypomina mi ciasto Izaurę, tylko ona pieczona jest na dużej blasze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbowany! Polecam! :) Puszysty i pachnący. Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger