Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 6 kwietnia 2015

Babka z mandarynkami

Święta święta i po świętach a pyszne wypieki zostają na inne chwile.
Fajnie jest jak przygotowane przez nas ciasta na świąteczne stoły smakują naszym gościom.
Potem wiemy na pewno że mamy sprawdzony przepis i z zamkniętymi oczami pieczemy dalej.
Tak też było z moją dzisiejszą babką, powstała na święta ale gościć będzie na naszym stole bardzo często.
Zapraszam i polecam gorąco. 
Babka z mandarynkami.

  
             Składniki: ( keksówka14 x 24 góra )
  • 7 białek w temperaturze pokojowej
  • 160 g cukru
  • 160 g mąki pszennej tortowej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej
  • 100 g rozpuszczonego masła
  • 1 łyżeczka ekstraktu pomarańczowego
  • 4-5 mandarynek
              Lukier:
  • 4 czubate łyżki cukru pudru
  • sok z 1/2 cytryny
  • na czubku noża różowego barwnika spożywczego lub soku z buraka
  • czipsy truskawkowe do dekoracji

Białka wyjęłam z lodówki na wieczór a rano ubiłam je na sztywną pianę po czym po łyżce dodawałam cukier cały czas ubijając do momentu aż cukier się rozpuścił. 
Obie mąki przesiałam przez sito razem z proszkiem do pieczenia.
Masło rozpuściłam i ostudziłam.
Przesianą mąkę partiami wsypywałam do białek mieszając już łopatką.
Po dokładnym ale delikatnym przemieszaniu dolewałam ostudzone masło dalej delikatnie mieszając.
Na koniec wlałam ekstrakt z pomarańczy i ponownie wymieszałam.
Formę do keksówki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą, na dno wyłożyłam połowę ciasta.
Na cieście ułożyłam obrane ze skórki mandarynki tak aby potem po przekrojeniu powstały kwiatki.
Przykryłam mandarynki pozostałą porcją ciasta, wyrównałam wierzch.
Piekłam ciasto w 160 C z termoobiegiem przez 30-40 minut aż ciasto się zrumieniło i patyczek był suchy.
Cukier puder roztarłam z sokiem z cytryny i barwnikiem na lśniący lukier.
Zimną już babkę polałam lukrem i udekorowałam czipsami truskawkowymi. 

Smacznego.
Przepis z gazetki Ciasta na Wielkanoc - Ala [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Wiosenne mini chryzantemy

8 komentarzy:

  1. Ładnie wyszła Ci ta babeczka. Dziękuję za skorzystanie z przepisu i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie było miło, dziękuję za fajne doznania smakowe i wzrokowe.

      Usuń
  2. Świetny patent z tą mandarynką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę żeby zrobić ze śliwkami lub innymi czerwonymi owocami, będzie super.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks