niedziela, 12 kwietnia 2015

Bułka paryska

Pamiętam smak takiej buły z dzieciństwa, wtedy nazywano ją u nas angielką.
Mięciutki miąższ i chrupiąca skórka, polecam wszystkim na śniadanie z miodem czy dżemem a także na kanapki do pracy czy szkoły.
Bułka paryska.



                      Składniki:
  • 250 g mąki pszennej T 500
  • 75 ml ciepłej wody
  • 75 ml ciepłego mleka
  • 10 g świeżych drożdży
  • 1 łyżka oleju
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli

Drożdże rozkruszyłam, dodałam wodę, mleko i 2 łyżki mąki i wymieszałam.
Odstawiłam rozczyn pod przykryciem w ciepłe miejsce na 15 minut.
Mąkę wymieszałam z solą.
Jak rozczyn podrósł wymieszałam go z mąką i zagniotłam elastyczne ciasto, zagniatałam tak przez 15 minut aż ciasto stało się gładkie.
Uformowałam ciasto w kulę i posmarowałam olejem.
Przykryłam i pozostawiałam do wyrośnięcia na około godzinę.
Z wyrośniętego ciasta uformowałam długą, grubą bułkę.
Bułkę położyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekłam 10 minut w temperaturze 220 C z opcją grzania góra/dół a następnie ok. 20 minut w 200 C.
Studziłam bułkę na kratce.

Smacznego.
Przepis z książki "Domowe wypieki"
Bułka wędruje do listy Wisły "Na zakwasie i na drożdżach"
  oraz do listy Terry Panissimo
http://www.ipasticciditerry.com/colomba-glassata-al-cioccolato/
"Podróże małe i duże" 
Leśne poduchy

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger