wtorek, 7 kwietnia 2015

Hiszpańskie cukinie nadziewane quinoą i warzywami

Tak podane cukinie to wyżerka na obiadowe danie.
Komosa ryżowa zwana quinoą to bogactwo białka i mikroelementów.
W smaku przypomina trochę kaszkę kuskus więc idealnie nadaje się min. do nadziewania warzyw.
Małe hiszpańskie cukinie są idealne aby je nadziewać.
Hiszpańskie cukinie nadziewane quinoą i warzywami.


                  Składniki: ( 6 porcji )
  • 6 okrągłych zielonych cukinii hiszpańskich
  • 10 suszonych pomidorów
  • 1 szklanka suchej komosy ryżowej
  • 500 g mięsa mielonego indyczego
  • 1 papryka biała
  • 1/4 czerwonej papryki
  • 1 papryczka chili
  • kilka gałązek oregano
  • kilka gałązek tymianku cytrynowego
  • kilka gałązek bazylii
  • sól morska
  • pieprz kolorowy
  • pieprz czarny
  • ognista mieszanka przypraw
  • 1 łyżka sosu sojowego

Najpierw przygotowałam komosę.
Ziarenka quinoi zalałam 1,5 szklanki zimnej wody i odstawiłam na 30 minut.
Potem odcedziłam ją, przepłukałam wodą tyle aż woda była czysta.
Ponownie zalałam ziarno 1,5 szklanki zimnej wody, posoliłam i gotowałam przez 20 minut.
Pozostawiłam do przestygnięcia.
Do dużej miski wsypałam ziarna komosy, dodałam mięso  mielone.
Papryki, wszystkie trzy posiekałam w kostkę i dodałam do miski razem z posiekanymi ziołami a pomidory pokroiłam w paseczki i też włożyłam do farszu.
Dodałam teraz do miski przyprawy, wymieszałam.
Z każdej cukinii ścięłam kapelusz i z dolnej części wydrążyłam część miąższu tyle aby nałożyć farsz.
Wydrążony miąższ posiekałam i dodałam do farszu.
Wnętrze cukinii skropiłam oliwą.
Nadziałam cukinie farszem dość ściśle, przykryłam każdą kapeluszem i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 160 C na 60 minut.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Las Mikołajewice

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger