Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

piątek, 17 kwietnia 2015

Kimchi

Kimchi czyli tradycyjne danie kuchni koreańskiej składające się z fermentowanych lub kiszonych warzyw.
Zazwyczaj jest to kapusta, rzepa albo ogórek ale można też przygotować kimchi z innych warzyw.
Większość kimchi ma ostry smak z powodu użycia płatków papryczek chili.
W Korei kimchi jest popularną przystawką.
Dziś podaję przepis na kimchi podstawowe.

Ja używam kimchi do dań mięsnych, znakomicie podkreśla smak mięsa.
Kimchi.


      
                         Składniki:
  • 1 duża kapusta pekińska
  • 5 papryczek chili
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 czerwona papryka
  • 1 duża cebula
  • 150 ml sosu rybnego
  • 1 łyżeczka miodu
  • 3 płaskie łyżki soli
  • 2 szklanki wody mineralnej niegazowanej
  • 2-3 łyżki posiekanego imbiru

Do garnka wlałam wodę, wsypałam sól i wymieszałam.
Kapustę pokroiłam w kwadraty i włożyłam ją do garnka z wodą, przemieszałam i docisnęłam tak aby woda przykryła kapustę.
Teraz przełożyłam kapustę razem z wodą do dużej torby strumieniowej, docisnęłam i zamknęłam torebkę.
Zostawiłam torebkę na całą noc.
Następnego dnia wylałam wodę z kapusty i przełożyłam ją do słoja.
Do misy blendera włożyłam posiekaną połowę papryki czerwonej, wszystkie papryczki chili, miód, imbir i czosnek i zmiksowałam ale nie na papkę ale tak aby widać było paseczki papryki.
Dodałam sos rybny i przemieszałam.
Drugą połowę papryki i cebuli pokroiłam w paseczki i dołożyłam do kapusty, wymieszałam.
Zalałam warzywa marynatą i zostawiłam w zakręconym słoiku na 3-5 dni aby kimchi ukisło.
Potem już wystarczy się delektować oryginalnym smakiem.
Uwaga ! jest dość ostre.

Smacznego.
Przepis kuchni koreańskiej.
"Podróże małe i duże"
Okaz

6 komentarzy:

  1. Fajny przepis, czy danie jest bardzo pikantne?
    dariawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak użyjesz mniej ostrej papryczki będzie łagodniejsze, przy tych ilościach jest pikantne.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj, myślę że zasmakuje.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks