Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Risotto z buraczkami i gołąbkami

Różne risotta już jadałam ale ten pomysł powstał jak za dużo buraków kupiłam i wymyślałam dania.
Risotto jest bardzo smakowite i widowiskowe jak zresztą wszystkie dania z burakami.
My buraki uwielbiamy a jeśli jeszcze ktoś tak jak my je zajada to zapraszam na risotto bo jest tego warte.
Dodatek grzybów to delicje, można dodać jakie chcecie, ja miałam mrożone gołąbki zielonkawe.
Risotto z buraczkami i gołąbkami.

      
                  Składniki: ( 4 porcje )
  • 200 g buraków czerwonych
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 1 łyżka oliwy
  • garść tymianku
  • 15 centymetrów białej części pora
  • 500 ml bulionu warzywnego
  • 100 g ryżu arborio lub innego do risotto
  • 100 ml białego wytrawnego wina
  • 1 łyżka masła
  • 100 g startego sera koziego długodojrzewającego
  • sól
  • pieprz
  • 150 g grzybów - miałam mrożone gołąbki zielonkawe
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • sól

Buraki obrałam i starłam na tarce o grubych oczkach.
Zalałam buraki bulionem i gotowałam do miękkości.
Cebulę i czosnek posiekane oraz pokrojonego w pół plastry pora smażyłam na rozgrzanej oliwie.
Dodałam teraz ryż i chwilę go smażyłam aż stał się szklisty.
Wlałam na patelnię wino i smażyłam mieszając aż wino odparowało.
Na patelnię wlewałam teraz bulion wraz z buraczkami po chochli mieszając aż płyn zostanie wchłonięty przez ryż. 
I tak po chochli aż do wyczerpania bulionu.
Proces wchłaniania bulionu przez ryż trwa około 20 minut.
Grzyby rozmroziłam i osuszyłam, podsmażyłam na maśle klarowanym jakieś 10 minut aż woda z grzybów odparowała.
Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
Gotowe risotto połączyłam z łyżką masła, posiekanym tymiankiem i wymieszałam.
Risotto dzięki masłu staje się szkliste i lśniące.
Teraz dodałam 3/4 startego sera koziego i jeszcze raz wymieszałam, dodałam grzyby i wyłożyłam na talerze.
Posypałam resztą startego sera.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Leśne paprocie

4 komentarze:

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks