sobota, 18 kwietnia 2015

Sernik kawowy z borówkami

Już bardzo długo nie podawałam żadnego przepisu na sernik.
Ten dzisiejszy to delicja, kawowy środek a wokół pełno borówek, znakomite połączenie.
Dodałam do sera agar - agar zamiast żelatyny, a jeśli chcecie to możecie użyć żelatyny.
Sernik kawowy z borówkami.

Składniki:
  • 500 g sera twarogowego chudego
  • 300 g sera homogenizowanego waniliowego
  • 300 g borówki amerykańskiej
  • 3 łyżeczki kawy bananowej
  • 1/2 szklanki wrzątku
  • 250 ml śmietanki kremówki
  • 3 łyżki cukru trzcinowego
  • 5 łyżek agar - agar
  • 1 szklanka mleka

Przygotowanie sernika:
  • Twaróg zmieliłam dwukrotnie i wymieszałam z serkiem waniliowym.
  • Kawę zaparzyłam w 1/2 szklanki wrzątku i ostudziłam.
  • Dodałam ostudzoną kawę do masy serowej, wymieszałam.
  • Śmietanę kremówkę ubiłam na sztywną pianę z 3 łyżkami cukru trzcinowego.
  • Połączyłam ubitą śmietanę z serem, wymieszałam.
  • Do garnka wlałam mleko, wsypałam agar i moczyłam 5 minut po czym zagotowałam i gotowałam tak następne 5 minut.
  • Dodałam po łyżce agaru do masy serowej za każdym razem mieszając.
  • Salaterkę wyłożyłam folią spożywczą i na dno wsypałam połowę borówek, zalałam połową masy, wsypałam drugą część borówek i wylałam drugą część masy.
  • Wstawiłam do lodówki aby schłodzić choć nie jest to konieczne bo ściąga się w temperaturze pokojowej.
  • Jak sernik stężał całkowicie wyjęłam go na talerz górą do dołu i zdjęłam folię, udekorowałam borówkami.
  • Zamiast agar - agar należy użyć 2 łyżki żelatyny.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Ważka

2 komentarze

  1. Poczekam aż będą borówki. Mam jagody kamczackie. Szkoda, ze mrożone.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger