środa, 29 kwietnia 2015

Smażony makaron z panienkami i mięsem po azjatycku

Makarony są dobre na wszystko, dobrze ugotowany nie tuczy a dodatki najróżniejsze sprawiają że mamy coraz to inne dania.
Tym razem moja propozycja to makaron smażony, pyszna wersja i bardzo smakowita.
Do makaronu użyłam muchomorów rdzawobrązowych - panienek ale można tutaj użyć innych grzybów np. boczniaków.
Polecam gorąco.
Smażony makaron z panienkami i mięsem po azjatycku.

   
                    Składniki: ( 2 porcje )
  • 250 g makaronu do woka
  • 300 g muchomora rdzawobrązowego
  • 1/2 cebuli białej
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 papryka czerwona
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • 2-3 łyżki sosu sojowego
  • 3-4 łyżki sosu ostrygowego
  • 250 g mięsa mielonego wieprzowego
  • 1 łyżeczka suszonych pomidorów z czosnkiem i bazylią
  • pomidorki koktajlowe
Paprykę oczyściłam i pokroiłam w paseczki a cebulę po obraniu w piórka.
Grzyby rozmroziłam i pokroiłam w paski a czosnek posiekałam.
W woku rozgrzałam masło i olej i smażyłam najpierw czosnek i cebulę, potem grzyby, dalej paprykę po kilka minut każde.
Na koniec dodałam mięso mielone i smażyłam mieszając aby powstały rumiane grudki.
Teraz doprawiłam do smaku sosem sojowym, ostrygowym i suszonymi pomidorami.
Jak mięso się podsmażyło na patelni wylądował makaron - suchy - i pod przykryciem dusiłam go 5 minut.
Na talerzu udekorowałam połówkami pomidorków koktajlowych.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Borowik brunatny

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger