wtorek, 19 maja 2015

Bułki z semoliny z żółtym serem

Bułki, bułeczki są pyszne, chrupiące ale za szybko znikają.
Zawsze mówię sobie napiekę, zamrożę a potem będę wyjmowała po dwie , trzy ale niestety niedoczekają - są zjedzone w dwa dni bo takie pyszne.
Te dzisiejsze są dodatkowo pachnące żółtym serem, poezja.
Zapraszam gorąco na pyszne i chrupiące bułki.
Bułki z semoliny z żółtym serem.


                     Składniki: ( 14 bułek )
  • 500 g semoliny jasnej
  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 50 g świeżych drożdży
  • 350 ml letniej wody
  • ser żółty starty do posypania
Drożdże wymieszałam z wodą.
Do miski z wodą dodałam obie mąki oraz sól, wymieszałam a następnie wyrabiałam ciasto 10 minut - ja przy pomocy robota.
Ciasto uformowałam w kulę i włożyłam do miski skropionej olejem do wyrośnięcia w ciepłe miejsce pod przykryciem na około godzinę.
Potem ciasto wyjęłam na blat i podzieliłam na 14 części.
Z każdej ulepiłam podłużną bułkę, nacięłam ją pośrodku i ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Blachę przykryłam ściereczką i odstawiłam do ponownego  wyrośnięcia na około godzinę.
Potem wyrośnięte bułki posmarowałam wodą i posypałam startym żółtym serem.
Piekłam bułki w temperaturze 190 C z opcją grzania góra/dół przez 20 - 25 minut lub do zrumienienia sera.
Studziłam bułki na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Borowik brunatny

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger