niedziela, 3 maja 2015

Chleb pszenno-orkiszowy z suszonymi pomidorami

Uwielbiam zapach suszonych pomidorów.
Podgrzane roztaczają aromat lata w całej kuchni, stąd postanowiłam upiec chleb z ich dodatkiem.
Chleb jest prosty w wykonaniu i bardzo pyszny dlatego zrobi go nawet laik chlebowy.
Polecam serdecznie.
Chleb pszenno - orkiszowy z suszonymi pomidorami.


  
                  Składniki: ( 2 bochenki )
  • 500 g mąki pszennej T 650
  • 500 g mąki orkiszowej jasnej
  • 2 łyżeczki soli
  • 2 łyżeczki cukru
  • 60 g świeżych drożdży
  • 10 - 15 suszonych pomidorów
  • 1 szklanka otrębów pszennych
  • 650 ml letniej wody


Do miski wsypałam obie mąki a także otręby pszenne.
Drożdże rozpuściłam w wodzie i odstawiłam na 15 minut pod przykryciem w ciepłe miejsce.
Jak drożdże się spieniły dodałam je do mąki, dodałam sól i cukier.
Wymieszałam wszystko i wyrobiłam dość zwarte ciasto.
Wyrabiałam 5 minut po czym dodałam pokrojone suszone pomidory, delikatnie wrobiłam w ciasto.
Uformowałam z ciasta 2 podłużne bochenki i ułożyłam je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Przykryłam blaszkę ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
Jak bochenki wyrosły ponacinałam je żyletką i wstawiłam do nagrzanego do 230 C piekarnika z opcją grzania góra/dół na około 30 minut po czym zmniejszyłam temperaturę do 200 C i dopiekałam przez 10 - 15 minut.
Studziłam chlebki na kratce.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże" 
Gołąbki

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger