piątek, 22 maja 2015

Pudding ryżowy waniliowo - kokosowy z rabarbarem

Mojego uwielbiania dla rabarbaru ciąg dalszy i pewnie to nie ostatni przepis na jego wykorzystanie.
Postanowiłam sobie że w tym roku owoce czy warzywa sezonowe wykorzystam do ostatniego owocka.
Pudding czyli trochę wspomnień z dzieciństwa a więc dobre wspomnienia i do tego ukochany rabarbar, czego chcieć więcej.
Dodam że deser zjedzony w najlepszym towarzystwie, rozkosz.
Zapraszam gorąco i polecam.
Pudding waniliowo - kokosowy z rabarbarem.

   
Składniki : ( 4 porcje )
  • 200 g ryżu jaśminowego
  • 400 g mleka kokosowego
  • 400 g mleka krowiego
  • 1 laska wanilii
  • 40 g cukru trzcinowego 
Rabarbar:
  • 3 - 4 laski rabarbaru
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka wody 
Dodatkowo :
  • 2 - 3 łyżki posiekanego aloesu suszonego
  • 2 - 3 łyżki żurawiny

Przygotowanie:
  • Rabarbar umyłam i poprzekrawałam na kawałki około 2 centymetrowe.
  • Włożyłam rabarbar do garnuszka, wlałam wodę i wsypałam cukier, rozgotowałam warzywo na papkę.
  • Pozostawiłam do przestygnięcia.
  • Do garnka wsypałam ryż jaśminowy bez płukania, dodałam oba mleka, ziarnka z przekrojonej laski wanilii razem ze strączkiem, cukier i gotowałam około 20 minut tyle aby ryż się rozkleił i wchłonął cały płyn.
  • W trakcie gotowania wyjęłam strąk wanilii.
  • Na dno pucharków włożyłam dwie łyżki rabarbaru, potem warstwę ryżu, teraz żurawina, ponownie rabarbar, ryż i reszta rabarbaru na środek.
  • Na wierzchu posypałam posiekanym suszonym aloesem.
  • Deser można podawać zimny jak i ciepły, tak i tak smakuje wybornie.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Bez lilak

1 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger