wtorek, 5 maja 2015

Risotto z grillowanymi małżami

Przepis na majówkowe spotkania i grillowanie.
No może nie do końca grillowanie bo użyłam tu małży już grillowanych ale jeśli macie małże świeże to i ugrillować będzie je można i będą znakomitym dodatkiem do włoskiego risotto.
Warto eksperymentować by zjeść coś naprawdę pysznego.
Zapraszam serdecznie.
Risotto z grillowanymi małżami.


                     Składniki:
  • 1,5 szklanki ryżu arborio
  • 2 cebule dymki
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 papryczka chili
  • 200 g grillowanych małży w oleju
  • 1 łyżka masła klarowanego do smażenia
  • 200 ml białego wytrawnego wina
  • 750 - 800 ml bulionu rybnego
  • 1 łyżka masła
  • 1 szklanka startego włoskiego sera Pecorino Sardo
  • sól

Cebulę dymkę, papryczkę chili i czosnek posiekałam.
Na patelni rozgrzałam masło klarowane i podsmażyłam na nim posiekaną cebulę, papryczkę i czosnek, chwilę, jakieś 2 minuty.
Teraz na patelnię wsypałam ryż bez płukania i smażyłam go do momentu aż zrobił się szklisty.
Na patelnię wlałam wino i ciągle mieszając pozwoliłam mu wchłonąć się w ryż.
Bulion rybny musi być gorący aby dolewając go partiami do ryżu nie obniżyć jego temperatury.
Jak ryż wchłonął całe wino po chochli dolewałam bulionu mieszając i czekałam aż ryż wchłonie porcję rosołu.
I tak do końca bulionu, trwało to jakieś 20 minut, pamiętać należy aby ciągle mieszać ryż.
Jak ryż stał się aldente a bulion się skończył dodałam do risotta 3/4 szklanki startego sera Pecorino Sardo i wymieszałam aż ser się roztopił.
Teraz do ryżu dodałam łyżkę masła aby nadać risottu szklisty połysk a na koniec włożyłam osączone z oleju małże grillowane.
Doprawiłam solą do smaku a na talerzu posypałam resztą startego sera.
Smacznego.
Przepis kuchni włoskiej autorski.
"Podróże małe i duże"
Muchomor

2 komentarze

  1. Kocham i risotto i małże, więc przepis dla mnie idealny :)
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tak, przepis dla Ciebie idealny, polecam i dziekuję za zaproszenie.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger