wtorek, 30 czerwca 2015

Ciasto cytrynowe z truskawkami

Kruchy, chrupiący spód, krem cytrynowy, obłędny i na to mnóstwo pysznych truskawek, to jest to co polubicie na pewno.
Truskawki są teraz najlepsze pod warunkiem jednak że nie były sypane bo i takie udało mi się kupić i pachniały olejem napędowym.
Kupcie zatem pyszne truskawki - próbujcie przy zakupie i pieczemy.
Ciasto cytrynowe z truskawkami.


   
                   Składniki: ( tortownica 22 cm )
  • 500 g truskawek
                    Ciasto kruche:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 jajo
  • 4 łyżki cukru trzcinowego
  • 100 g masła
                    Masa cytrynowa:
  • 50 g masła
  • 2 jaja
  • 2/3 szklanki cukru trzcinowego
  • sok z 2 cytryn ok. 1/2 szklanki
  • skórka otarta z 2 cytryn 




Truskawki umyłam i obrałam z szypułek, pokroiłam na połówki.
Do miski wsypałam mąkę, dodałam zimne masło pokrojone na kawałki i posiekałam.
Dodałam teraz cukier, jajo i zagniotłam szybko ciasto.
Ciasto uformowałam w kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam na 30 minut do lodówki.
Tortownicę wyłożyłam na dnie papierem do pieczenia a boki posmarowałam masłem.
Schłodzonym ciastem wylepiłam spód i boki - na 3 centymetry - tortownicy.

Ponakłuwałam spód i boki widelcem, położyłam kawałek papieru do pieczenia na ciasto, wysypałam groch lub fasolę dla obciążenia i piekłam spód przez 20 minut w temperaturze 175 C z opcją grzania góra/dół.
Po upieczeniu zdjęłam papier z grochem.
W czasie gdy spód się piekł zrobiłam masę cytrynową.
Skórkę otarłam z 2 cytryn i wycisnęłam z nich sok.
Masło stopiłam w garnuszku i wystudziłam.
Jaja ubiłam z cukrem na puszysta masę i dodałam do niej sok i skórkę z cytryny, wymieszałam.
Potem dodałam rozpuszczone masło, wymieszałam jeszcze raz i wylałam masę na podpieczony spód.
Ponownie wstawiłam do piekarnika na 15 minut w tych samych parametrach.
Gdy wyjełam ciasto z piekarnika jeszcze na ciepłym ułożyłam połówki truskawek.
Wystudziłam najpierw na blacie a potem w lodówce.

Smacznego.
Przepis z archiwum.
"Podróże małe i duże"
Tężnie w Inowrocławiu

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger