Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

niedziela, 28 czerwca 2015

Ciasto z rabarbarem szybkie i puszyste

Teraz w mojej kuchni na zmianę raz truskawki, raz rabarbar bo jak już wcześniej Wam pisałam wykorzystam owoce i warzywa sezonowe do ostatniej owocki.
Wiem że zimą znów zatęsknię za nimi ale teraz muszę się nasycić.
Zapraszam zatem dziś na placek z rabarbarem bardzo szybki a jakże smakowity.
Ciasto z rabarbarem szybkie i puszyste.


                         
                       Składniki: ( forma 24 x 34 )
  • 7 - łodyg rabarbaru
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 3/4 szklanki cukru trzcinowego
  • 3/4 szklanki maślanki
  • 200 g masła
  • 5 jaj
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • cukier puder do posypania

Można wcześniej pokroić rabarbar i posypać cukrem aby puścił sok ale ja tego nie robiłam bo lubię ten kwaskowy sok z rabarbaru w cieście.
Rabarbar pokroiłam po prostu na kawałki.
Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia.
Miękkie masło zmiksowałam z cukrem i cukrem waniliowym a także szczyptą soli na puszystą masę.
Potem dodawałam po jednym jajku miksując do połączenia składników.
Teraz dodałam maślankę, krótko miksowałam i dodawałam partiami mąkę.
Mieszałam tylko do połączenia składników.
Blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam do niej ciasto, wyrównałam brzeg.
Ciasto posypałam niewielką ilością mąki, przez sito aby owoce nie wpadły całkiem podczas pieczenia w ciasto.
Poukładałam teraz rabarbar w równych odstępach lekko wciskając go w ciasto.

Piekłam placek w 180 C z opcją grzania góra/dół przez około 30 minut lub do suchego patyczka.
Po całkowitym wystygnięciu posypałam cukrem pudrem.


Smacznego.
Inspiracja tutaj [ klik ] 
"Podróże małe i duże"
Mini chryzantemy

12 komentarzy:

  1. Lubię takie ciasta szczególnie kiedy jest gorąco:)))Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że Ci się Reniu podoba, wypróbuj koniecznie.

      Usuń
  2. Bardzo fajne ciasto. Musiało być naprawdę smaczne.
    Pozdrawiam serdecznie

    Zapraszam również do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszne, zapewniam. Dziękuję za zaproszenie.

      Usuń
  3. uwielbiam takie ciasta, szczególnie do popołudniowej kawki :) Pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, popołudniowa kawa to jest to co tygryski lubią najbardziej. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Bardzo się ciesze że przypadł do gustu.

      Usuń
  5. Nie lubię ciast z rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks