niedziela, 21 czerwca 2015

Słoneczne placuszki z różą

Idealne placuszki na śniadanie czy podwieczorek.
Ja upiekłam w kształcie kwiatków bo takie miałam foremki ale tutaj pełna dowolność.
Placuszki są mięciutkie i aromatyczne a że użyłam tutaj kefiru to i całkiem zdrowe.
Polecam gorąco z konfiturą z róży [ klik ]
Słoneczne placuszki z różą.

   
                  Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki słonecznikowej
  • 1 jajo
  • 1 i 1/4 szklanki kefiru
  • 1/4 szklanki cukru muscovado
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 1/4 szklanki oleju

Do miski wsypałam obie mąki i wymieszałam je z sodą i proszkiem do pieczenia oraz solą.
Kefir wymieszałam z jajem i olejem a także wsypałam doń cukier muscovado i dobrze wymieszałam.
Połączyłam teraz zawartość obu misek wlewając płynne do sypkich. 
Wymieszałam na jednolite ciasto.
Na suchej patelni układałam foremki w kształcie kwiatków i nalewałam do nich masę.
Smażyłam z obu stron na złoty kolor.
Jeśli nie macie foremek silikonowych można upiec zwykłe placuszki.
Do podania na talerzu z konfiturą z płatków różanych.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Spacerkiem po Ciechocinku

2 komentarze

  1. Placuszki wyglądają bardzo smacznie.
    Dorotko, wczoraj w telewizji mówili, że z kwiatów jaśminu można zrobić konfiturę podobną do tej z róży. Zwracam się do Ciebie z pytaniem. Robiłaś kiedyś? jest smaczna? a może masz przepis jak się ją robi?
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jaśminowca robilam tylko cukier smakowy ale zrób według tego przepisu i będzie pyszny.
      A jesli chcesz dłużej przechowywac to na wierzch nalej łyzkę spirytusu, nie pasteryzuj bo straca zapach.
      http://doowa.blogspot.com/2012/05/konfitura-z-akacji.html

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger