Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 25 lipca 2015

Bułki z malinami czyli bułki babci Franciszki po skandynawsku

Przepis kuchni skandynawskiej znaleziony u Ani [ klik ] a pochodzi z książki Teresy Cichowicz - Porady "Kuchnia skandynawska".
Oryginał był z jagodami a ja zrobiłam z malinami.
Bardzo gorąco polecam buły, są rewelacyjne.
Bułki z malinami czyli bułki babci Franciszki po skandynawsku.


                  Składniki: ( 8 bułek )
  • 1 i 1/3 szklanki mąki
  • 1/6 szklanki cukru trzcinowego
  • 75 g masła
  • 20 g świeżych drożdży
  • 1/2 szklanki zimnego mleka
  • szklanka malin 
  • 4 łyżeczki cukru pudru
  • jajo do smarowania

Drożdże rozpuściłam w mleku i odstawiłam na na kilka minut aby drożdże się spieniły.
Mąkę wymieszałam z cukrem, dodałam pokrojone masło i mleko z drożdżami i wyrobiłam elastyczne ciasto.
jak trzeba podsypcie mąką aby się nie kleiło.
Ciasto podzieliłam na 8 równych części.
Z każdej części zrobiłam placek grubości 1/2 centymetra.
W każdym krążku ciasta podwinęłam brzegi do góry aby utworzył się gruby kant.
Przełożyłam bułki na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i posmarowałam roztrzepanym jajem.
Na środku każdej bułki ułożyłam po 5 - 6 malin
i posypałam cukrem pudrem.
Teraz przykryłam bułki ściereczką i odstawiłam na 20 minut do wyrośnięcia.

Piekarnik nagrzałam do 220 C z opcją grzania góra/dół i piekłam bułeczki 10 - 15 minut. 

Smacznego.
Przepis kuchni skandynawskiej.
"Podróże małe i duże"
Malowało na niebie

6 komentarzy:

  1. Nie chce nic mówić (pisać) ale te bułeczki wyglądają rewelacyjnie.
    Aż chce się po nie sięgnąć. szkoda, że nie ma opcji "pobierz". :D najlepiej wszystkie od razu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pobierz w sensie aby same do Ciebie poszły? jest opcja wydrukuj i przepis jest u Ciebie, wiem że to nie to samo ale zawsze. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że mój wpis był inspiracją. Z malinami prezentują się jeszcze lepiej. Nie zapomnij dodać do akcji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję że podrzuciłaś taki przepis.

      Usuń
  3. Dorotko, czekam na dodanie wpisu do akcji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jestem na wyjeździe, net chodzi mi bardzo wolno wiec chyba sie nie uda dołączyć i wkleić banerka, pozdrawiam.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks