poniedziałek, 6 lipca 2015

Bułki z semoliny ze słonecznikiem

Świeże bułeczki na śniadanie smakują zawsze.
Na bułce plaster sera żółtego czy wędliny i uczta gotowa.
Zapraszam gorąco na mięciutkie i puszyste bułeczki.
Bułki z semoliny ze słonecznikiem.

Składniki:
  • 500 g semoliny podwójnie mielonej
  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 40 g drożdży świeżych
  • 1 i 1/2 łyżeczki soli
  • 350 - 380 ml letniej wody
  • pestki słonecznika do posypania

Przygotowanie bułek:
  • Drożdże rozpuściłam w wodzie, wlałam do miski robota , dodałam wymieszane wcześniej mąki oraz sól.
  • Na początek wzięłam 350 ml wody a potem w razie potrzeby jak ciasto by było za suche dolejcie więcej.
  • Mieszałam tak długo aż ciasto stało się elastyczne i miękkie.
  • Z ciasta uformowałam kulę, włożyłam do miski, przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
  • Ciasto podwoi swoją objętość.
  • Po wyrośnięciu cisto wyjęłam na blat, odgazowałam uderzając pięścią w ciasto.
  • Zagniotłam w wałek i podzieliłam na 14 części.
  • Z każdego kawałka uformowałam podłużną bułeczkę.
  • Bułeczki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, każą bułkę nacięłam nożem wzdłuż i odstawiłam ponownie do wyrośnięcia przykryte ściereczką.
  • Bułki rosły około godziny.
  • Jak bułki wyrosły posmarowałam je wodą i w nacięcia poukładałam pestki słonecznika.
  • Piekłam bułki 20 - 25 minut w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół.
  • Studziłam bułki na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Begonia

6 komentarze

  1. Hej, nominowałam Cię u mnie na blogu do Liebster Blog Award :). Bardzo gorąco zachęcam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy zamiast semoliny można użyć.kaszy.manner?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że tak ale manna jest trochę grubsza niż semolina więc proponuje wymieszać pszenna z manną i powinno być ok.

      Usuń
    2. Nie,kasza manna nie jest semoliną

      Usuń
    3. Kasza manna nie jest semoliną ale po zmieszaniu może za nią pracować.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger