Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

poniedziałek, 6 lipca 2015

Bułki z semoliny ze słonecznikiem

Świeże bułeczki na śniadanie smakują zawsze.
Na bułce plaster sera żółtego czy wędliny i uczta gotowa.
Zapraszam gorąco na  mięciutkie i  puszyste bułeczki.
Bułki z semoliny ze słonecznikiem.

          
                      Składniki:
  • 500 g semoliny podwójnie mielonej
  • 250 g mąki pszennej T 650
  • 40 g drożdży świeżych
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 350 - 380 ml letniej wody
  • pestki słonecznika do posypania 

Drożdże rozpuściłam w wodzie, wlałam do miski robota , dodałam wymieszane wcześniej mąki oraz sól.
Na początek wzięłam 350 ml wody a potem w razie potrzeby jak ciasto by było za suche dolejcie więcej.
Mieszałam tak długo aż ciasto stało się elastyczne i miękkie.
Z ciasta uformowałam kulę, włożyłam do miski, przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia na około godzinę.
Ciasto podwoi swoją objętość.
Po wyrośnięciu cisto wyjęłam  na blat, odgazowałam uderzając pięścią w ciasto.
Zagniotłam w wałek i podzieliłam na 14 części.
Z każdego kawałka uformowałam podłużną bułeczkę.

Bułeczki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, każą bułkę nacięłam nożem wzdłuż i odstawiłam ponownie do wyrośnięcia przykryte ściereczką.
Bułki rosły około godziny.

Jak bułki wyrosły posmarowałam je wodą i w nacięcia poukładałam pestki słonecznika.

Piekłam bułki 20 - 25 minut w piekarniku nagrzanym do 190 C z opcją grzania góra/dół.

Studziłam bułki na kratce.
Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Begonia

4 komentarze:

  1. Hej, nominowałam Cię u mnie na blogu do Liebster Blog Award :). Bardzo gorąco zachęcam do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za nominację, jak znajdę czas to zajrzę.

      Usuń
  2. A czy zamiast semoliny można użyć.kaszy.manner?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się że tak ale manna jest trochę grubsza niż semolina więc proponuje wymieszać pszenna z manną i powinno być ok.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks