wtorek, 21 lipca 2015

Chleb kubański

Ten chleb wykonuje się błyskawicznie, trochę ponad godzina i jest gotowy.
Ma sprężysty miąższ i chrupiącą skórkę, jest zawsze wilgotny.
Polecam, każdemu się uda.
Chleb kubański.



Składniki:
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej T 650
  • 1 i 1/2 szklanki mąki pszennej T 750
  • 1 i 1/4 szklanki mocno gorącej wody ok. 80 C
  • 7 g suchych drożdży instant
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
Przygotowanie chleba:
  • Mąkę wymieszałam z cukrem i solą, przesypałam do misy robota i dolewałam wodę mieszając na średnich obrotach.
  • Jeśli robicie chleb ręcznie należy uważać bo woda jest gorąca.
  • Woda ma być gorąca aby zaparzyła mąkę.
  • Jak już dodałam całą wodę i wymieszałam dołożyłam do ciasta suche drożdże i mieszałam jeszcze 10 - 15 minut.
  • Ciasto jest zwarte i nie klei się do dłoni.
  • Umieściłam ciasto w misce, przykryłam ściereczką i odstawiłam na 15 minut aby podrosło.
  • Jak ciasto wyrosło uformowałam z niego bochenek, ułożyłam go na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarowałam wierzch wodą wymieszaną z oliwą.
  • Nacięłam wierzch chleba.
  • Chleb wstawiłam do zimnego piekarnika a temperaturę nastawiłam na 190 C z opcją grzania góra/dół.
  • Jak temperatura osiągnęła 190 C piekłam chleb przez 35 - 45 minut.
  • Studziłam chleb na kratce.
Smacznego.
Przepis znaleziony u Pistacji [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Nad Ciechocinkiem

6 komentarze

  1. Mniam, pyszny chlebek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile ma być tej gorącej wody bo nie napisałaś.
    Czy to ma być szklanka i ćwiartka.
    Serdecznie pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. czy do tego chlebka mogą być świeże drożdze? Jeżeli tak, to ile?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne że tak. Około 15 g drożdży świeżych rozpuścić wystarczy w odrobinie wody letniej i dodać do chleba.

      Usuń

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger