środa, 22 lipca 2015

Kurek z pesto bazyliowym

Kurek czerwony czyli ryba z gatunku ryb skorpenokształtnej z rodziny kurkowatej.
Tak podaje Wikipedia a ja Wam mówię że to bardzo delikatna i pyszna ryba godna spróbowania.
Moją rybę podałam z pesto bazyliowo - pomidorowym, przepysznym a potem ją zapiekłam.
Spróbujcie koniecznie jeśli tylko zakupicie kurka.
Kurek z pesto bazyliowym.
 
Składniki: - 2 porcje 
  • 4 filety z kurka
  • sól
  • pieprz
Pesto:
  • 6 - 8 pomidorów suszonych z zalewy
  • 2 - 3 łyżki oleju z zalewy pomidorów
  • 10 - 12 listków bazylii
  • sól
  • pieprz
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka sosu ostrego paprykowego sambol oelek
Przygotowane dania:
  • Filety umyłam i osuszyłam.
  • Posypałam solą i pieprzem, odstawiałam.
  • Do blendera włożyłam pomidory, bazylię, czosnek, sos paprykowy oraz sól i pieprz i zmiksowałam.
  • Rybę podsmażyłam króciutko, po minucie z każdej strony na patelni.
  • Naczynie do zapiekania posmarowałam olejem i ułożyłam w nim kawałki ryby skórą do dołu.
  • Na rybie ułożyłam pesto i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 C z opcją grilla i zapiekałam 8 minut.
  • Podałam z bagietką.
Smacznego.
Przepis własny według pomysłu Jamiego Olivera
"Podróże małe i duże"
Kasztany baby

0 komentarze

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger