poniedziałek, 20 lipca 2015

Paj rabarbarowy

Bardzo pyszne , rustykalne wręcz ciasto o lekko kwaskowatym smaku i pachnące karmelem ze "spalonego" cukru.
Ciasto jest warte wykonania tym bardziej że rabarbaru wszędzie pełno.
Polecam gorąco.
Paj rabarbarowy. 


   
                   Składniki:
             Ciasto:
  • 100 g masła
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki zimnej wody
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 2 szklanki mąki pszennej
             Nadzienie:
  • 1 kg rabarbaru pociętego na kawałki centymetrowe 
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej


Rabarbar pokroiłam na 1 centymetrowe kawałeczki i przełożyłam do miski.
Wsypałam do niego cukier i mąkę i wymieszałam, odstawiłam.
Z mąki, masła, cukru, żółtek i wody zagniotłam szybko kruche ciasto.
Zawinęłam je w folię spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.
Po tym czasie ciasto rozwałkowałam na placek grubości 1/2 centymetra.
Na środku ciasta wyłożyłam pokrojony rabarbar i zawinęłam brzegi tarty do środka lekko uciskając brzegi aby w trakcie pieczenia się nie otworzyły.

Piekłam paj w 175 C z opcją grzania góra/dół przez 30 minut lub do zrumienienia brzegów.
Po upieczeniu i przestudzeniu, posypałam tartę cukrem kryształem i palnikiem gazowym "spaliłam" cukier i stąd zapach karmelu.
Można wstawić ciasto pod grilla lub tylko posypać cukrem pudrem.

Smacznego.
Źródło przepisu tutaj [ klik ]
"Podróże małe i duże"
Rumiankowo

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger