piątek, 10 lipca 2015

Serowiec po mojemu

Piekłam kiedyś serowiec według Makłowicza [ klik ] , to jeden z lepszych serników jaki udało mi się zajadać.
Ten przepis to moje wariacje na temat czyli tu odjęłam, tam dodałam i w rezultacie wyszedł całkiem pyszny i pulchny serowiec.
Zapraszam do degustacji.
Serowiec po mojemu.

Składniki: tortownica 26 cm
  • 500 g potrójnie mielonego sera półtłustego
  • 75 g masła
  • 150 g ciemnego cukru muscovado
  • 1 łyżka cukru z wanilią
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki krupczatki
  • 4 żółtka
  • 2 białka
  • 1 laska wanilii
  • garść bakalii : solone nerkowce, solone migdały, suszona aronia, suszona morwa biała, żurawina - tak gdzieś po łyżce 
Polewa:
  • 150 g serka naturalnego homogenizowanego
  • 2 łyżeczki ciemnego cukru muscovado
  • wisienki deserowe karmelizowane do dekoracji

Przygotowanie sernika:
  • Laskę wanilii rozcięłam wzdłuż i wyjęłam nasionka które roztarłam z cukrem.
  • Ser utarłam z cukrem muscovado, utartym cukrem z wanilią i cukrem z wanilią.
  • Miękkie masło utarłam z żółtkami, potem stopniowo dodawałam utarty ser.
  • Białka ubiłam na sztywną pianę.
  • Do utartego sera z masłem dodałam po kolei obie mąki, wymieszałam a na koniec dodałam pianę z białek i delikatnie połączyłam z serem.
  • Teraz dodałam bakalie i jeszcze raz , delikatnie wymieszałam.
  • Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia - dno - i wysmarowałam masłem - boki i wlałam do niej masę serową.
  • Piekarnik nagrzałam do 160 - 170 C z opcją grzania góra/dół i piekłam serowiec przez 60 minut.
  • Serek homogenizowany połączyłam z cukrem.
  • Po upieczeniu serowiec zostawiłam w formie aż do całkowitego wystygnięcia.
  • Posmarowałam wierzch ciasta polewą i udekorowałam wisienkami.
  • Kroić należy sernik najlepiej na drugi dzień o ile wytrzyma.

Smacznego.
Przepis według Roberta Makłowicza
"Podróże małe i duże"
Hiszpański królik

4 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger