sobota, 15 sierpnia 2015

Chleb pszenny z pokrzywą na zakwasie pszennym

Chleb bardzo prosty w wykonaniu, zostawiamy na noc zarobione ciasto a rano pieczemy.
To chleb dla leniwych bo pracy przy nim naprawdę mało, no chyba że doliczymy zrywanie pokrzywy to się trochę wydłuży.
Z pokrzywy zrywamy tylko młode wierzchnie listki bo reszta będzie niesmaczna.
Jak zrobić zakwas pszenny znajdziecie tutaj [ klik ]
Polecam  gorąco.
Chleb pszenny z pokrzywą na zakwasie pszennym.


                 Składniki: ( 2 bochenki, formy 31 x 14 i 10 x 23 )
  • 800 g mąki pszennej T 650
  • 200 g mąki pszennej graham
  • 100 g mąki z ciecierzycy
  • 1 łyżka młodego jęczmienia zielonego w proszku
  • 3 łyżeczki soli
  • 250 ml zakwasu pszennego czynnego
  • 850 ml letniej wody
  • garść posiekanej pokrzywy

Wykonanie jest bajecznie proste bo:
Do miski wsypałam mąki, dodałam sól, jęczmień i wymieszałam.
Teraz do miski wlałam zakwas i wodę i ponownie wymieszałam.
Na koniec włożyłam do miski posiekaną pokrzywę i ponownie wymieszałam.
Formy wysmarowałam masłem i wysypałam mąką i przełożyłam ciasto do keksówek.
Keksówki włożyłam w duże torby foliowe aby miały ciepło i zostawiłam do wyrastania na 12 - 14 godzin.
Bochenki wyrosną do wysokości foremek.
Piekłam chleb w temperaturze 200 C z opcją grzania góra/dół
przez 50 - 60 minut.
Studziłam chleb na kratce.

Smacznego.
Przepis własny.
"Podróże małe i duże"
Stawy w Konstantynowie Łódzkim

2 komentarze

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Łączna liczba wyświetleń

Obserwatorzy Blogger