Google Website Translator Gadget

Obserwatorzy

Wpisz nazwę potrawy i kliknij wyszukaj albo kliknij w interesującą Cię etykietę.

sobota, 8 sierpnia 2015

Ciasto serowo - makowe

Lubicie takie połączenie sera z makiem?
Za mną często "chodzi" takie połączenie i dlatego dziś proponuję taki oto mix.
Wilgotne ciasto od sera i aromatyczne od maku, zachęcam do pieczenia.
Ciasto serowo - makowe.

   
                  Składniki: ( forma 26 x 32 )
             Masa serowa:
  • 1 kg sera twarogowego potrójnie mielonego
  • 250 g masła 
  • 1 szklanka cukru trzcinowego
  • 5 jaj
  • 1 łyżka kaszy manny
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 4 łyżki cukru kokosowego
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
            Masa makowa:
  • 250 g maku - ok. 2 szklanek
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jaja
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1 łyżeczka bułki tartej
  • olejek migdałowy - kilka kropli
  • cukier puder do posypania

Ser trzykrotnie zmieliłam w maszynce o małych otworach.
Masło utarłam z cukrem, żółtkami  na puszystą masę i dodałam do niego zmielony ser.
Kaszę, mąkę i proszek do pieczenia wymieszałam i dodałam do masy serowej.
Dobrze wszystko wymieszałam a na końcu dodałam pianę ubitą z białek.
Ponownie wymieszałam delikatnie masę.
Mak zalałam mlekiem, doprowadziłam do wrzenia i chwilę gotowałam aż mak wchłonął całe mleko, zmieliłam wówczas mak trzykrotnie.
Żółtka oddzieliłam od białek i utarłam je z cukrem na puszystą masę.
Dodałam teraz przekręcony mak, bułkę tartą oraz ubitą na sztywno pianę z białek.
Wymieszałam delikatnie masę makową, dodałam olejek migdałowy.
Formę wysmarowałam masłem i obsypałam bułką tartą.
Połowę masy serowej wlałam do formy a na nią wylałam masę makową.
Teraz całość przykryłam resztą masy serowej.
Ciasto wstawiłam do nagrzanego do 180 C piekarnika z opcją grzania góra/dół  i piekłam ciasto przez 45 minut.
Po całkowitym ostudzeniu posypałam ciasto cukrem pudrem.
Smacznego.
Przepis z rodzinnego archiwum.
"Podróże małe i duże"
Ruiny zamku w Raciążku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Miło że mnie odwiedziłeś....zostaw po sobie ślad.
Anonimie-podaj swoje imię.
Jeśli podoba Ci się mój blog to proszę dodaj go do obserwowanych.
Dziękuję i zapraszam ponownie.

Blogger Tips and TricksLatest Tips And TricksBlogger Tricks